2015-12-10

Fitness w biurowcu

Kluby fitness ulokowane w budynkach biurowych nie należą do rzadkości. Jednak uruchomienie takiej placówki w biurowcu wymaga spełnienia rygorystycznych wymagań najemców.

Fitness w biurowcu fot. Pixabay

Inwestorzy chętnie decydują się na lokowanie klubów fitness w biurowcach, bo tego typu usługi w budynku stanowią wartość dodaną i pozytywnie wpływają na pozycjonowanie obiektu na rynku. Jednak nie w każdym miejscu możliwe jest ulokowanie profesjonalnego centrum treningowego.

Uruchomienie klubu fitness w budynku biurowym wiąże się z dość rygorystycznymi wymaganiami ze strony najemców, co do usytuowania obiektu, jak i samej powierzchni. Najemcy, których reprezentujemy stawiają na budynki z dobrym dostępem do środków transportu publicznego. Powinny być też dogodnie zlokalizowane, jeśli chodzi o komunikację samochodową i oferować wygodny parking. Ich usytuowanie musi zapewniać również optymalny przepływ ruchu pieszego, bo oferta kierowana jest także do klientów zewnętrznych – wyjaśnia Hubert Biarda z firmy doradczej Walter Herz.

Klub fitness musi mieć zapewnione osobne wejście, żeby jego klienci nie musieli korzystać z bramek wejściowych dla pracowników biurowca, znajdujących się w holu głównym. Wymagań jest jednak znacznie więcej.

Pomieszczenia pod siłownię w większości przypadków muszą mieć minimalną nośność stropów - 5kN, a lokal powinien mieć wysokość co najmniej 3,5 metra w prześwicie ze względu na wykorzystywany w nim specjalistyczny sprzęt do ćwiczeń. Z uwagi na charakter działalności wymiana powietrza w pomieszczeniach musi wynosić minimum 50 m3/h/osobę. Przepisy mówią także o odpowiednio wykonanej izolacji ścian. Specjalne wymogi przeciwpożarowe i BHP muszą spełniać te kluby, w których operatorzy planują uruchomić saunę, jacuzzi, albo usługi SPA – wyjaśnia specjalista z firmy Walter Herz.

Pod klub fitness preferowany jest lokal na parterze lub na pierwszym piętrze z wejściem z parteru, choć zdarza się, że najemcy wybierają także ostatnie piętra w budynku. Ważna jest także możliwość dobrego oznakowania klubu na budynku.

W ostatnim czasie Walter Herz często pośredniczy w wynajmie powierzchni w warszawskich biurowcach pod usługi związane z aktywnością fizyczną.

Jesteśmy wyłącznym agentem odpowiedzialnym za wynajem powierzchni dla firmy Gaca System, która w swoich placówkach posiada m.in. profesjonalny sprzęt treningowy dla osób z nadwagą i otyłością. Wspieraliśmy firmę w wynajmie lokalu o powierzchni 1700 m2 w biurowcu VIPOL Plaza II zlokalizowanym przy ulicy Młynarskiej, w którym w styczniu 2016 roku otwarty zostanie ich drugi warszawski ośrodek. Reprezentowaliśmy Gaca System również podczas wynajmu powierzchni (ponad 1900 m2) w poznańskim Centrum Biurowym Podwale. Obecnie poszukujemy lokali pod kolejne centra Gaca System – mówi Mateusz Strzelecki, Senior Associate w Walter Herz, odpowiedzialny za współpracę z klientem.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system