2015-12-08

Gazety dla chorych

Kolporter uruchamia saloniki prasowe w szpitalach. Nie ma papierosów, ale jest poszerzona oferta spożywcza.

Gazety dla chorych fot. Kolporter

Kolporter rozwija swój nowy model saloników prasowych, przeznaczonych specjalnie dla szpitali, przychodni i klinik. Pierwsze saloniki tego typu już działają w Warszawie, Sosnowcu i Lublinie, kolejne są już przygotowywane do otwarcia.

Zanim podjęliśmy decyzję o stworzeniu modelu saloniku, przeznaczonego dla szeroko pojętej służby zdrowia, przez szereg miesięcy prowadziliśmy dokładne analizy tego sektora – mówi Krzysztof Żądło, dyrektor pionu inwestycji Kolportera. – To zupełnie inne środowisko niż tradycyjna przestrzeń handlowa, do tego dochodzą określone uwarunkowania prawne, specyficzne potrzeby zakupowe klientów. Poza tym każdy szpital jest odrębną jednostką, z zupełnie innymi potrzebami i możliwościami. Musieliśmy to uwzględnić w naszym projekcie. Na pewno jednym z atutów, na który postawiliśmy, jest elastyczność. Jesteśmy w stanie zaaranżować praktycznie każdą powierzchnię, najmniejsze saloniki uruchamiamy już na powierzchni ok. 10 m2. Możemy w krótkim czasie przygotować i uruchomić zarówno mały salonik, jak i duży salon prasowy Top-Press.

Dla saloników i salonów prasowych, uruchamianych na terenie placówek służby zdrowia, Kolporter przygotował także specjalną ofertę produktową. Zgodnie z obowiązującymi przepisami z półek musiały zniknąć papierosy i wyroby tytoniowe. Pojawiło się za to więcej produktów spożywczych – ciastka, drożdżówki, kanapki, sałatki, nabiał i wędliny. Saloniki w szpitalach mają również poszerzoną ofertę produktów higienicznych i kosmetycznych oraz wydzieloną półkę z bestsellerami książkowymi.

Tam, gdzie pozwalają na to warunki lokalowe, uruchamiamy salony prasowe z naszą nową strefą bistro – Top Presso z ciepłymi przekąskami. Taki właśnie punkt otwieramy 16 grudnia w Mazowieckim Szpitalu Specjalistycznym w Radomiu. Na powierzchni około 90 m2 znajdzie się rozbudowana strefa gastronomiczna, ale także strefa wypoczynku – zapowiada Krzysztof Żądło. – Nie ograniczamy naszej współpracy z działami administracji w szpitalach tylko do przygotowania i uruchomienia saloniku, chętnie służymy pomocą w aranżacji przestrzeni, organizujemy poczekalnie, dodatkowe strefy relaksu, itp.

Salon w radomskim szpitalu to kolejny – po Lublinie – tego typu punkt z rozbudowaną strefą bistro. W najbliższym czasie Kolporter planuje otwarcia saloników w szpitalach w Limanowej, Tomaszowie Lubelskim i Dąbrowie Tarnowskiej.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Zarządza siecią ponad 1 tys. saloników prasowych i salonów Top-Press. Spółka zatrudnia w całym kraju ponad tysiąc osób.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system