2015-11-25

Duka otwiera przed Gwiazdką

Marka szykuje się do świątecznej gorączki zakupów. Nowe sklepy sieci powstały we Wrocławiu i Bydgoszczy.

Duka otwiera przed Gwiazdką fot. Duka

Wraz z nową, świąteczną kampanią marki Duka na mapie pojawiły się dwa nowe sklepy ze skandynawskim wzornictwem do kuchni i jadalni w centrum handlowym Zielone Arkady w Bydgoszczy oraz we wrocławskiej Alei Bielany. Sieć liczy blisko 50 salonów, czyli o prawie jedną trzecią więcej, niż na początku 2015 roku. Lokalizacje wszystkich sklepów marki znajdują się w centrach handlowych typu premium.

– Nasza strategia rozwoju sprawdza się w obliczu rosnącej liczby klientów zainteresowanych funkcjonalnym i po prostu pięknym wzornictwem marki – wyjaśnia Teresa Szynkiewicz, dyrektor ds. rozwoju sieci Duka.

Salony utrzymane są w jasnych tonacjach, a głównymi elementami dekoracji wnętrz są de facto eksponowane produkty. Świąteczna kolekcja składa się z trzech głównych linii: tradycyjnej Skandinavisk fest, eleganckiej Gold oraz baśniowej Julmarknad. W ofercie pojawiło się mnóstwo nowości w kategoriach dekoracji, porcelany, jak również produktów prezentowych, w tym porcelana przedstawiająca cztery pory roku. Produkty Duki, tak jak i sklepy marki, bazują na prostych formach. Wzornictwo marki konsekwentnie czerpie ze skandynawskich tradycji.

Historia marki Duka sięga 1920 roku, kiedy to Hjalmar Blomkvist otworzył swój pierwszy sklep ze szkłem, porcelaną i naczyniami kuchennymi w szwedzkim mieście Linköping. W 1962 roku połączył firmę z 16 innymi sklepami sprzedającymi szkło oraz porcelanę, tworząc wspólnie sieć sprzedaży Duka. Niektóre z zaprojektowanych wówczas, klasycznych produktów są dostępne w sprzedaży do dziś. W Polsce sieć tworzy 38 sklepów zlokalizowanych w największych centrach handlowych. Polski oddział pracuje aktualnie nad wyborem nowych lokalizacji, stawiając na dalszy rozwój sklepów własnych oraz franczyzowych.

 

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system