Nowe oblicze Silesii
W centrum handlowym metamorfozie poddane zostanie ponad 100 lokali, do wiosny pojawi się także 40 nowych sklepów.
Ruchy w ofercie Silesia City Center to największe tego typu zmiany od rozbudowy w 2010 roku, kiedy to w centrum przybyło 60 nowych sklepów. W sumie modernizacja, którą zaplanowano do wiosny 2016 roku. obejmie ponad 100 sklepów. Część odświeży tylko swój wystrój, część zostanie relokowana lub rozbudowa - zapowiada dyrekcja Silesii. Przybędą także nowe marki – ponad 40.
Prace modernizacyjne już trwają. W ostatnich dwóch miesiącach swoje salony poszerzyły marki Sizeer, CCC, Simple, Ochnik, relokowały się natomiast salony Swatch, Zebra i Eurobank. Taka sama zmiana czeka w najbliższych tygodniach Bershkę. Brand Inditexu wprowadzi się do nowego, większego lokalu. Swój wystrój zdążyły odświeżyć już m.in. salony Douglas, Vision Express, Jean Louis David, Pizza Hut, Camel Active, TOUS i Costa.
W centrum pojawili się także już nowi najemcy m.in. Hilfiger Denim, Orange, Restauracja „Sztolnia” i Kuchnie Świata. Ta lista w najbliższych miesiącach będzie się wydłużać. Już wiadomo, że w Silesii swój pierwszy butik na Śląsku otworzy duet polskich projektantów BOHOBOCO. W Silesii zadebiutują także m.in. Hugo Boss (ta marka wraca po pięcioletniej przerwie) oraz Swiss. Będą to jedyne salony tych marek na Śląsku.
Nowi najemcy wzbogacają zarówno ofertę marek sieciowych, dostępnych w Silesii, jak również ofert marek z wyższej półki. W najbliższych miesiącach rozwinie się także nasza oferta kosmetyczna oraz usług. Wiele z brandów, które pojawią się w ramach zmian, będzie unikalna, czyli dostępna wyłącznie w Silesii – podkreśla Piotr Gajda, dyrektor Silesia City Center.
Zmiany, jakie zachodzą w Silesii są efektem kończących się umów z najemcami. Silesia w tym roku obchodzi swoje 10. urodziny.
Większość najemców zdecydowała się na przedłużenie umów najmu z Silesią, co więcej spore grono poszerzyło zakres tej współpracy, przenosząc się do nowych, większych lokali lub rozbudowując obecne. W miejsce najemców, z którymi Silesia zdecydowała się nie kontynuować współpracy, wprowadzani są nowi – mówi Piotr Gajda.
Jak szacuje dyrekcja obiektu, taki proces zmian potrwa do wiosny 2016 roku. Obejmą one 20 tys. m2 powierzchni handlowej z 86 tys. m2, jakie ma Silesia.
Silesia City Center to największe centrum handlowe na Śląsku i w Zagłębiu oraz jedno z największych w Polsce. Na jej powierzchni znajduje się dziś ponad 300 sklepów i punktów usługowo-handlowych, w tym największa na Śląsku strefa foodcourt z ponad 30 restauracjami i kawiarniami, a także bogata strefa rozrywki z kinem i fitness clubem.