2015-11-02

Nowe oblicze Silesii

W centrum handlowym metamorfozie poddane zostanie ponad 100 lokali, do wiosny pojawi się także 40 nowych sklepów.

Nowe oblicze Silesii Fot. Silesia City Center

Ruchy w ofercie Silesia City Center to największe tego typu zmiany od rozbudowy w 2010 roku, kiedy to w centrum przybyło 60 nowych sklepów. W sumie modernizacja, którą zaplanowano do wiosny 2016 roku. obejmie ponad 100 sklepów. Część odświeży tylko swój wystrój, część zostanie relokowana lub rozbudowa - zapowiada dyrekcja Silesii. Przybędą także nowe marki  ponad 40.

Prace modernizacyjne już trwają. W ostatnich dwóch miesiącach swoje salony poszerzyły marki Sizeer, CCC, Simple, Ochnik, relokowały się natomiast salony Swatch, Zebra i Eurobank. Taka sama zmiana czeka w najbliższych tygodniach Bershkę. Brand Inditexu wprowadzi się do nowego, większego lokalu. Swój wystrój zdążyły odświeżyć już m.in. salony Douglas, Vision Express, Jean Louis David, Pizza Hut, Camel Active, TOUS i Costa.

W centrum pojawili się także już nowi najemcy m.in. Hilfiger Denim, Orange, Restauracja „Sztolnia” i Kuchnie Świata. Ta lista w najbliższych miesiącach będzie się wydłużać. Już wiadomo, że w Silesii swój pierwszy butik na Śląsku otworzy duet polskich projektantów BOHOBOCO. W Silesii zadebiutują także m.in. Hugo Boss (ta marka wraca po pięcioletniej przerwie) oraz Swiss. Będą to jedyne salony tych marek na Śląsku.

Nowi najemcy wzbogacają zarówno ofertę marek sieciowych, dostępnych w Silesii, jak również ofert marek z wyższej półki. W najbliższych miesiącach rozwinie się także nasza oferta kosmetyczna oraz usług. Wiele z brandów, które pojawią się w ramach zmian, będzie unikalna, czyli dostępna wyłącznie w Silesii  podkreśla Piotr Gajda, dyrektor Silesia City Center.


Zmiany, jakie zachodzą w Silesii są efektem kończących się umów z najemcami. Silesia w tym roku obchodzi swoje 10. urodziny.

Większość najemców zdecydowała się na przedłużenie umów najmu z Silesią, co więcej spore grono poszerzyło zakres tej współpracy, przenosząc się do nowych, większych lokali lub rozbudowując obecne. W miejsce najemców, z którymi Silesia zdecydowała się nie kontynuować współpracy, wprowadzani są nowi  mówi Piotr Gajda.

Jak szacuje dyrekcja obiektu, taki proces zmian potrwa do wiosny 2016 roku. Obejmą one 20 tys. m2 powierzchni handlowej z 86 tys. m2, jakie ma Silesia.

Silesia City Center to największe centrum handlowe na Śląsku i w Zagłębiu oraz jedno z największych w Polsce. Na jej powierzchni znajduje się dziś ponad 300 sklepów i punktów usługowo-handlowych, w tym największa na Śląsku strefa foodcourt z ponad 30 restauracjami i kawiarniami, a także bogata strefa rozrywki z kinem i fitness clubem.

 

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system