2015-10-23

Galeria Jurajska się modernizuje

W częstochowskim centrum pojawiły się interaktywne infokioski oraz ledowe oświetlenie parkingu. A to dopiero początek zmian.

Galeria Jurajska się modernizuje Fot. Galeria Jurajska

Galeria Jurajska odświeża swój wizerunek i wnętrza. W październiku w galerii rusza przebudowa całej strefy restauracyjnej oraz toalet. Strefa food court ma przypominać modną restaurację. Wymienione zostaną krzesła i stoliki, metamorfozie ulegnie także aranżacja całej strefy. Pojawi się podwieszany sufit oraz nowe lampy w industrialnym klimacie. Cała strefa zostanie także odgrodzona od pasażu specjalnymi przepierzeniami. Nowością będą sofy w tej części obiektu. W zamyśle projektantów nowy design strefy ma podkreślić restauracyjny klimat.

Strefa food court będzie wyglądała bardziej jak restauracja, niż wyspa z krzesłami i stolikami. Zależało nam na tym, żeby przenieść klimat modnych lokali z Los Angeles i Nowego Jorku do wnętrza galerii handlowej. Stąd designerskie przepierzenia, nowoczesne wzornictwo mebli, kolorystyka, a także grafiki XXL, które wypełnią jedną ze ścian. Odświeżona strefa posłuży ośmiu restauracjom, jakie znajdują się w jej otoczeniu mówi Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Ale przebudowa strefy gastronomicznej to nie jedyna zmiana. Na pasażu już stanęły specjalne infokioski. Wkrótce dzięki specjalnej aplikacji odwiedzający galerie będą mogli wyszukać na nich sklepów, wydarzeń i promocji. Infokioski posłużą także do organizacji akcji prosprzedażowych. W sumie na terenie obiektu postawiono siedem tego typu urządzeń.

Metamorfozie uległy także oznaczenia wewnątrz galerii. Nowy system komunikacji objął m.in. alejki, klatki schodowe oraz łączniki między galerią a parkingami. Ma on ułatwić klientom poruszanie się po galerii.

Zmiany zaszły także na parkingu podziemnym. Wymieniono tam tradycyjne oświetlenie na dające więcej światła oświetlenie LED. Nowe eko-rozwiązanie ma zapewnić galerii oszczędności, a także zdecydowanie podnieść widoczność i bezpieczeństwo na parkingu.

Do Jurajskiej nie wpada się już na szybkie zakupy. Wiele osób spędza tutaj całe godziny robiąc zakupy, ale także korzystając z usług, kina i restauracji. Ta zmiana podejścia do centrum skłoniła nas do liftingu galerii. Dotyczy to zarówno odświeżenia food court, jak również tego jak chcemy być postrzegani  mówi Katarzyna Korpak. Stąd też m.in. zmiana logotypu. Uporządkowana została w nim kolorystyka, pojawił się także nowy, charakterystyczny znak „GJ”. Zmieniono także typografię.  Nowe logo jest świeże i minimalistyczne, kojarzy się z modową marką, jest także zdecydowanie bardziej wyraziste  mówi Katarzyna Korpak.

Za metamorfozą Jurajskiej stoją także zmiany w ofercie centrum, jakie zaszły w ciągu ostatniego roku. W galerii pojawiło się zdecydowanie więcej marek modowych (m.in. Monnari, Greenpoint, New Balance, GreyWolf/Cotton Club czy Reporter Young), rozszerzono także ofertę wyposażenia wnętrz, zarówno o marki takie jak Tescoma, Cook&More i English Home, jak również o sklep wielkopowierzchniowy Jysk. W centrum pojawił się także plac zabaw „Bajkowy Labirynt”.

Nowa oferta, bardziej life stylowa skłoniła do zakupów w Jurajskiej osoby, które do tej pory preferowały Katowice lub Łódź. Zmiany, które wprowadzamy, są więc częściowo podyktowane dalszym dopasowaniem się galerii do potrzeb bardzo wymagającej klienteli, która w Częstochowie oczekuje tego samego, co w galeriach w miastach ościennych  mówi Katarzyna Korpak.

Galeria Jurajska to trzecie centrum handlowo-rozrywkowe zrealizowane przez Globe Trade Centre SA (GTC) w Polsce i pierwszy nowoczesny obiekt tego typu w Częstochowie. Jego otwarcie nastąpiło w październiku 2009 roku. Powierzchnia całkowita Galerii Jurajskiej wynosi 130 tys. m2, z czego 49 tys. m2 to powierzchnia handlowo-rozrywkowa, która mieści prawie 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system