2014-02-18

Obowiązkowa przymierzalnia

Wyposażenie sklepu z bielizną nie powinno sprawić trudności, trzeba jednak pamiętać o kilku niezbędnych elementach.

Obowiązkowa przymierzalnia Fot. Atlantic

Sklep z bielizną może mieć dowolną powierzchnię – począwszy od niewielkiego, mającego kilkanaście m2 stoiska na targu, po blisko 100 m2, na której prezentowane są najpiękniejsze modele z danej kolekcji. Wyposażenie takiej placówki nie powinno nastręczać większych problemów, bowiem nie ma żadnych specjalnych wymagań prawnych dotyczących przygotowania lokalu. Wygląd sklepu i jego urządzenie zależy tylko i wyłącznie od pomysłu właścicieli. Są jednak pewne elementy, które muszą znaleźć się w każdej placówce. Niewątpliwie należą do nich manekiny i ekspozytory bielizny. W sklepie musi się również znaleźć lada i specjalne regały do prezentacji bielizny oraz różnego rodzaju wieszaki i opakowania. 

Lista rzeczy, o które trzeba zadbać kompletując wyposażenie sklepu jest dosyć długa, a właściciel musi trochę pobiegać po sklepach i hurtowniach zanim w sklepie będzie wszystko. Ułatwione zadanie w tej materii mają franczyzobiorcy, bowiem najczęściej w przygotowaniu i wyposażeniu sklepu pomaga im franczyzodawca.

- Wszystkie sklepy Atlantic wyglądają tak samo, niezależnie od tego, czy są to sklepy własne, czy też prowadzone przez franczyzobiorców. Dlatego franczyzobiorca musi przygotować swój sklep według naszych wytycznych. Nie zostawiamy go jednak samego z długą listą zakupów. Franczyzobiorca dostaje od nas plany aranżacji lokalu, kompletujemy dla niego także meble i wyposażenie sklepu – mówi Anna Waszkiewicz, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej w firmie Atlantic.

Zakup bielizny, to dla wielu osób czynność bardzo intymna, dlatego o sukcesie w tej branży zadecyduje nie znane logo  nad wejściem do sklepu, czy bielizna firmowana nazwiskami największych projektantów mody, ale odpowiednie podejście do klientki. Nie bez kozery prowadzeniem sklepów z bielizną i jej sprzedażą zajmują się prawie wyłącznie panie. To właśnie panie najczęściej odwiedzają sklepy z bielizną, a nie od dziś wiadomo, że nikt nie zrozumie kobiety lepiej, jak druga kobieta. Stąd tak duża popularność brafitterek i tłumy w sklepach, gdzie świadczone są usługi tego typu. (mak)