2015-09-29

Otwarcie z przytupem

Po czterech latach od powstania projektu łódzka galeria handlowa Sukcesja otworzyła swoje podwoje dla klientów.

Otwarcie z przytupem fot. Sukcesja

W 2011 roku powstał projekt zakładający rewitalizację 3,2 ha poprzemysłowego łódzkiego terenu między al. Politechniki, ul. Rembielińskiego i kampusem Politechniki Łódzkiej. Obiekt ten od początku miał być wielofunkcyjny i otwarty na przestrzeń publiczną. Po 1 768 dniach, 25 września, nadchodzi oczekiwane otwarcie Sukcesji.

Głównym założeniem architektów, przy projektowaniu wnętrza galerii handlowej było stworzenie jasnej i otwartej przestrzeni o czytelnej strukturze komunikacyjnej. Inwestorowi zależało bowiem na zapewnieniu dobrej widoczności pomiędzy poszczególnymi kondygnacjami bryły. Tak powstały trzy ogromne świetliki dachowe. Pasaż handlowy został zaprojektowany w formie pętli, o prostokątnym układzie i lekko zaokrąglonych narożnikach (przy dwóch z nich zlokalizowano wejścia do budynku). Budynek wyposażono też w zielony dach, na którym posadzono 600 roślin o różnych gatunkach.

Elementami charakterystycznymi w Sukcesji stały się: spiralna rampa wjazdowa na dwukondygnacyjny parking, który znajduje się nad pasażem handlowym oraz biała „koronka” zwieńczająca fasadę budynku.

Zajmując się projektem Sukcesji chciałam wyróżnić ją w tłumie innych pięknych obiektów, których Łodzi można pozazdrościć. Szukałam pomysłu, który „odmłodzi” ceglaną fasadę budynku. Stąd pojawił się biały ażur, który jest mocnym elementem i po części nawiązuje do łódzkich tradycji: mody i designu, które stały się moją inspiracją - mówi Agnieszka Staszczyszyn, architekt z pracowni Group-Arch, odpowiedzialnej za przygotowanie projektu.

Generalnym wykonawcą obiektu była firma Mirbud. W prace na budowie Sukcesji, łącznie z nadzorem, było zaangażowanych ponad 600 osób. Podczas całego procesu inwestycyjnego wykorzystano 87 611,39 m3 betonu oraz wywieziono z wykopu ok. 180 tys. m3 wyrobu.

Na ponad 46 tysiącach powierzchni najmu znajdzie się 160 lokali: sklepów znanych polskich i zagranicznych marek, punktów usługowych, kawiarni, restauracji oraz część rozrywkowa z najnowocześniejszym w Łodzi 9-salowym kinem sieci Helios, fitness klubem Fit Fabric oraz kręgielnią Skybowling.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFT system