2015-09-24

Nowa aranżacja nakręca biznes

Telepizza zmieniła wystrój restauracji. I już są efekty. Sprzedaż pizzy w lokalach sieci wzrosła.

Nowa aranżacja nakręca biznes fot. Telepizza

W pierwszym półroczu 2015 r. Telepizza zanotowała najwyższą sprzedaż od ostatnich czterech lat. Pozytywne wyniki to m.in. efekt otwarcia nowych lokali w nowym wizerunku, zmiana wystroju części istniejących restauracji oraz uruchomienia mobilnych restauracji czyli foodtrucków.

Do sukcesu Telepizzy w dużej mierze przyczyniła się zmiana wizerunku lokali. Firma wprowadza obsługę kelnerską w części restauracji oraz poszerza menu o nowe produkty. Istotnym elementem nowego wystroju jest również otwarta kuchnia, którą klienci widzą z sali jadalnej.

Nowa aranżacja placówek hiszpańskiej sieci oznacza również znacznie większą, niż dotychczas przestrzeń jadalną. Nowy model funkcjonowania restauracji nie tylko pozytywnie wpłynął na wzrost sprzedaży poszczególnych lokali, ale również ich zyskowność.

Pizzerie w nowej odsłonie funkcjonują w Markach, Kościerzynie, Mrokowie, Jaworznie, Krakowie oraz w Warszawie. Każda z restauracji zaczęła zarabiać już w pierwszym miesiącu działalności.

Widzimy, że kierunek przyjętych zmian wpływa bardzo pozytywnie zarówno na postrzeganie marki przez klientów, jak i zyski z prowadzonej działalności jakie osiągają nasi franczyzobiorcy. W związku z tym w przyszłości będziemy kontynuować rozpoczętą strategię zmian – mówi Leszek Nowak, menedżer ds. rozwoju Telepizza Poland.

W tym roku franczyzodawca zamierza uruchomić jeszcze cztery pizzerie franczyzowe w nowym formacie. Placówki będą funkcjonowały m.in. w Nakle, Bełchatowie, Jeleniej Górze oraz w Warszawie.

Zmiany w sieci podyktowane są faktem, że Telepizza chce być bliżej klienta, podążając za jego potrzebami. Dlatego tak duży nacisk kładziemy zarówno na komfort klienta, jak i wysoką jakość produktów, tj. ręcznie wyrabiane ciasto, świeże składniki, najlepsze receptury sosów. Obecnie klienci nie lubią jeść w pośpiechu. Wolą celebrować posiłki, dlatego oczekują wysokich standardów obsługi. Staramy się sprostać tym wymaganiom – mówi Iwona Olbryś, dyrektor generalna Telepizza Poland

Oprócz otwarć w tradycyjnym modelu pizzerii, w 2015 roku Telepizza postawiła na rozwój mobilnego formatu gastronomicznego. Przebojem okazały się foodtrucki, które pozwoliły marce zaistnieć w nowych lokalizacjach – zwłaszcza w kurortach turystycznych (Władysławowie, Mielnie, Krynicy Morskiej i Mikołajkach) oraz podczas imprez plenerowych i festiwali muzycznych. Telepizza obsługiwała cateringowo m.in. Openera i Przystanek Woodstock, pokaz pirotechniczny na Stadionie Narodowym.

Wszystkie te zmiany wprowadzone w ostatnim czasie zaowocowały pozytywnymi wynikami sprzedażowymi, osiągając w ostatnim kwartale pierwszego półrocza wzrosty przekraczające 10 proc. Bardzo dobre wyniki sprzedażowe Telepizzy wpisują się we wzrostowy trend na rynku gastronomicznym.

Jak przewiduje firma badawcza PMR, polski rynek gastronomii hotelowej, restauracyjny oraz cateringu (HoReCa) wzrośnie w tym roku o 3,4 proc. do 24,2 mld zł. Dobra koniunktura utrzyma się w branży przez resztę dekady, a jej szczyt przypadnie na 2017 rok.

Magda Kurda dziennikarz