2015-09-11

Dobry lokal to dodatek

Pośrednictwo w nieruchomościach to biznes, który prowadzi się w terenie. Sama lokalizacja biura ma drugorzędne znaczenie. Ale warto pamiętać o kilku zasadach.

Dobry lokal to dodatek

W pośrednictwie nieruchomościowym ważne jest zaistnienie firmy w świadomości klienta, a to osiąga się za pomocą wielu innych czynników, nie tylko samej lokalizacji. Można np. wyróżnić się na tle konkurencji swoją szeroko pojętą marką i idącą za nią usługą (szyld, witryna, kolorystyka, wizerunek firmy, sposób obsługi klienta, model współpracy z partnerami, promocja brandu itd.). Można też postawić na obecność w internecie i mediach społecznościowych, pozycjonowanie marki i zaawansowany program do obsługi biura nieruchomości. Biuro to kwestia drugorzędna, niemniej warto zadbać, by lokal był atrakcyjny i w zasięgu klienta.

 - Zależy nam na tym, aby - jak na światową markę przystało - nasze lokale były dla klienta dostępne, rozpoznawalne i urządzone z dbałością o wizerunek oraz standardy graficzne – mówi Ewa Zbrzeżna, dyrektor regionalny Re/ Max Polska. - Biuro naszej sieci ma wyglądać estetycznie i profesjonalnie, a klienci powinni łatwo kojarzyć nasz brand, czyli czerwono-biało-niebieskie kolory, logo i wyróżniający nas na całym świecie balon Re/ Max. Zależy nam na tym, aby lokale wyróżniały się na tle innych, były spójne wizerunkowo oraz miały właściwą ekspozycję/witrynę.

Lokale Re/ Max znajdują się w różnych miejscach, zarówno w centrach miast, jak i w dzielnicach, które są dobrze z nimi skomunikowane. Franczyzobiorcy przy wyborze lokalizacji pod uwagę powinni brać przede wszystkim  wysokość czynszu, warunki najmu i ogólne koszty utrzymania lokalu, czyli czynniki wpływające na rentowność. Ważne, aby biuro posiadało możliwość obrandowania lokalu (np. witrynę od strony ulicy) oraz znajdowało się w miejscu, gdzie łatwo jest zaparkować samochód (dostępność miejsc postojowych i/lub bliskość komunikacji miejskiej mile widziane).

- Preferujemy lokale na parterze, ale akceptujemy też biura na wyższych kondygnacjach, usytuowane np. w biurowcach, pod warunkiem, że są odpowiednio oznakowane i znalezienie ich nie sprawia klientom trudności - dodaje Ewa Zbrzeżna.

Sonia Morawska dziennikarz, PROFIT system