Liczy się jakość, nie ilość
Jeden z gabinetów DepilConcept poprawił o ponad 25 proc. dotychczasowy najlepszy wynik sprzedaży.
W sierpniu, czyli teoretycznie w jednym z najsłabszych miesięcyw branży kosmetycznej, dwa gabinety DepilConcept pobiły wcześniejszy rekord sprzedaży, z czego jeden o ponad 25 proc. Franczyzodawca podkreśla, że jeden z sierpniowych liderów osiągnął taki rezultat zaledwie w ciągu kilku miesięcy od
otwarcia.
W porównaniu do ubiegłego roku średnia sprzedaż usług w sieci wzrosła o 18 procent. Wyniki mobilizują franczyzobiorców do otwierania kolejnych gabinetów w swoich miastach. Prawie połowa partnerów prowadzi już więcej niż jeden lokal. Do końca roku ma działać w sumie 25 salonów, ale dla właścicieli DepilConcept ważniejsze od liczby gabinetów jest ich zyskowność.
Dążymy do tego, aby inwestycja w naszą franczyzę zwracała się już w ciągu 6 miesięcy. Skupiamy się na tym, aby każdy salon osiągał jak najlepsze wyniki – mówi Mariusz Włoczkowski, dyrektor rozwoju franczyzy DepilConcept.
Na otwarcie gabinetu DepilConcept potrzeba ok. 70 tysięcy złotych. Cena uwzględnia zakup licencji, urządzenie lokalu oraz pakiet szkoleń dla franczyzobiorcy i jego pracowników. Optymalna powierzchnia lokalu to 40-50m2. Tyle wystarczy, aby zaaranżować dwa gabinety zabiegowe, pomieszczenie socjalne, toaletę i recepcję.
Gabinet depilacji może sprawdzić się zarówno w ciągu handlowym w centrum miasta, jak i na osiedlu poza nim. Wie o tym Emilia Węgrecka, franczyzobiorczyni DepilConcept z Krakowa, która w wakacje otworzyła swój drugi gabinet. Pierwszy działa na obrzeżach Krakowa i z uwagi na lokalizację obsługuje przede wszystkim klientki mieszkające po sąsiedzku.
Mieliśmy sporo zainteresowanych, dla których nasz salon był za daleko i ostatecznie rezygnowali. Liczba zapytań była na tyle duża, że zmobilizowała nas do poszukiwań drugiej lokalizacji. Nasz najnowszy gabinet
mieści się w samym centrum Krakowa, blisko dworca, z dobrym połączeniem komunikacją miejską – mówi Emilia Węgrecka.
DepilConcept to jedyna sieć w Polsce, która specjalizuje się w tylko w depilacji i fotodepilacji. Podstawową usługą jest fototerapia, którą wykonuje się za pomocą intensywnych impulsów światła technologią IPL. Depilacja jednej partii ciała kosztuje 65 zł. Jak podaje franczyzodawca średnio w miesiącu z usług salonu korzysta od 62 do 137 klientek.