2015-09-03

Galerie w remoncie

Osiem polskich centrów handlowych jest aktualnie w przebudowie. Zwiększają powierzchnię handlową, zmieniają aranżację wnętrza. Wszystko po to, aby wygrać walkę o klienta.

Galerie w remoncie fot. Wola Park

Atrium Promenada, Wola Park, Factory Ursus w Warszawie, Bielany Park Handlowy we Wrocławiu, Galeria Pomorska w Bydgoszczy, Galeria Rynek w Tomaszowie Lubelskimi i Outlet Park w Szczecinie to centa handlowe, w których obecnie trwają prace remontowe.

W ciągu ostatnich 10 lat podaż powierzchni centrów handlowych zwiększyła się o 132 proc., co oznacza rosnącą konkurencję między zarządcami tych obiektów. Ewoluuje również charakter galerii – coraz częściej stają się miejscami, gdzie spędza się wolny czas – pojawiają się w nich salony urody, kluby fitness, kina czy kręgielnie. Takie zmiany wymagają często gruntownego remontu lub rewitalizacji centra handlowego.

Obecnie w aglomeracjach na terenie kraju konkurencja pomiędzy obiektami handlowymi jest bardzo zacięta, a pojawienie się kolejnych dużych galerii w ich pobliżu z pewnością będzie wymagało podjęcia przez zarządców istniejących obiektów dodatkowych działań zwiększających ich atrakcyjność – twierdzi Joanna Tomczyk z firmy doradczej JLL.

Zamknięcie tak dużej przestrzeni handlowej, jaką są galerie, generuje wielomilionowe straty, dlatego ich zarządcy dążą do wyłączania na czas remontu, jak najmniejszych powierzchni. Jak to robią?

W takiej sytuacji istotne staje się zabezpieczenie konsumentów przed kurzem i hałasem. Tych wymagań nie spełniają tradycyjne plandeki ochronne montowane podczas przeprowadzanych prac. Bezpiecznym rozwiązaniem na powyższe problemy jest na przykład system Protect – mówi Grzegorz Dziewulski, prezes spółki Layher. – Rozwiązanie to składa się z kompleksowego zestawu budowlanego opartego przede wszystkim o elementy kasetowe. O wykorzystaniu tymczasowych ścianek działowych decyduje przede wszystkim szybkość montażu oraz atrakcyjność ich wyglądu. Co więcej obudowy te są pyłoszczelne oraz odporne na warunki atmosferyczne – stąd możliwość ich stosowania wewnątrz jak i na zewnątrz. Zasłona może uchronić klientów przed kurzem, a jednocześnie odgrodzić remontowaną przestrzeń od części sklepowej – dodaje.

Dzięki takiemu zabezpieczeniu remonty w galeriach są mniej uciążliwy dla klientów, co powoduje, że mimo utrudnień nadal robią w nich zakupy.

Anna Smolińska dziennikarz