2015-08-06

SPAR w trzech odsłonach

Sklepy holenderskiej marki powstają w trzech formatach. Najpopularniejszy to supermarket.

SPAR w trzech odsłonach Fot. SPAR

Sieć SPAR liczy w Polsce ponad 200 sklepów. Większość z nich otwierana jest w formacie supermarketowym. SPAR Market to koncepcja skierowana do niezależnych sklepów detalicznych o powierzchni od 200 do 1 tys. m2, z pełnym asortymentem suchych produktów spożywczych i różnych artykułów o krótszej trwałości - głównie owoców i warzyw, produktów nabiałowych i mięsnych. Takie sklepy otwarto ostatnio m.in. w Staszowie (na powierzchni 255 m2) i w Rudzie Śląskiej (330 m2). Oba punkty to lokalizacje osiedlowe.

- Sklep jest przestronny i swobodny, a udogodnienia na zewnątrz w postaci obszernego parkingu dla zmotoryzowanych klientów oraz bezpiecznego podjazdu dla osób poruszających się na wózkach dodatkowo podnoszą komfort zakupów – mówi o placówce w Staszowie Aneta Nowak, dyrektor działu operacyjnego SPAR regionu Zachód.

Najmniejszym z otwieranych formatów sklepowych jest SPAR Express. Punkty tego typu mają do 200 m2 powierzchni sprzedażowej z podstawowym asortymentem produktów spożywczych oraz poszerzonym asortymentem produktów półprzetworzonych. Poza tym udostępniają szeroki wybór artykułów szybkorotujących, takich jak drobne słodycze, gazety, napoje, lody itp.

Ostatnie otwarcie w tym modelu miało miejsce w kwietniu, w Strzeszowicach, przy trasie prowadzącej do autostrady A4. Sklep o powierzchni 175 m² posiada dwa stanowiska kasowe. W niedługiej przyszłości w pobliżu placówki ma powstać również obszerny parking dla pojazdów TIR oraz restauracja, które wraz z dwoma stacjami benzynowymi i sklepem SPAR wspólnie będą stanowiły dopełnienie oferty dla podróżujących tą trasą kierowców i pasażerów.

Trzeci z dostępnych formatów to EUROSPAR, koncepcja przeznaczona dla sklepów o powierzchni od 1 tys. do 2,5 tys. m2. Są to sklepy, w których realizuje się głównie cotygodniowe, rodzinne zakupy. W niektórych krajach, spółka SPAR eksperymentuje z EUROSPAR Freshmarketami, które prowadzą sprzedaż świeżych artykułów spożywczych.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system