Doradca od biura
Poszukiwanie lokalu biurowego na własną rękę może by czasochłonne. Warto zatrudnić agenta?
Doradca, który będzie reprezentował nasze interesy jako przyszłego najemcy biura pomoże sprecyzować rzeczywiste zapotrzebowanie firmy. Mowa nie tylko o wielkości powierzchni, układzie biura, czy rodzaju budynku, w jakim ma się znajdować. Nasz reprezentant oceni również, jaka powierzchnia biurowa będzie najbardziej odpowiednia dla firmy w krótszej i dłuższej perspektywie czasu, po to by wyeliminować ewentualne przeprowadzki. W przypadku relokacji biura przeprowadzi kalkulację kosztów, przeanalizuje możliwości pod kątem aktualnych realiów rynkowych, weźmie także pod uwagę renegocjację istniejącej umowy, po czym przedstawi nam najlepszy wariant.
Doświadczony agent powinien znać wszystkie tajniki transakcji na rynku nieruchomości i potrafić wskazać ewentualne pułapki, dzięki czemu unikniemy wpadki. Sprawdzi zapisy umów dotyczące kosztów opłat eksploatacyjnych, czy dodatkowych rozliczeń. Skontroluje warunki kontraktów w aspekcie podnajmu lub cesji umowy, aby zabezpieczyć nas w przypadku ewentualnego wyjścia z wynajmu czy konieczności ekspresowego zwiększenia zajmowanej powierzchni. Reprezentant najemcy zidentyfikuje wszystkie koszty, opłaty oraz obowiązki w trakcie trwania umowy najmu, które często ukryte są w dokumencie i łatwo je przeoczyć. Dzięki swojemu doświadczeniu doradca pomoże nam określić wszelkie przewidywalne wydatki.
Trójstronny proces negocjacji, jaki stosują profesjonalni doradcy, pozwala na uzyskanie najlepszych warunków najmu oraz atrakcyjnych bonusów. A przy tym, agent może posłużyć jako bufor pomiędzy najemcą i wynajmującym. Po wyegzekwowaniu ustępstw pozostanie "złym policjantem", co pozwoli zachować dobre relacje pomiędzy obiema stronami umowy.