2015-08-05

Pizza w stylu PRL

Lokal na pizzerię Stopiątka trzeba wybrać tak, by znalazł się na drodze docelowej grupy klientów – czyli ludzi młodych oraz rodzin z małymi dziećmi.

Pizza w stylu PRL Fot. Pizzeria Stopiątka

Pizzerie Stopiątka powstają zarówno w małych, jak i dużych miastach. Właściciel marki w każdym przypadku pomaga franczyzobiorcom w wyborze lokalizacji.

- Dopuszczamy różne możliwości - mówi Marta Kołakowska, kierownik do spraw rozwoju sieci. - Po pierwsze galerie handlowe, choć nie wszystkie. Przede wszystkim sprawdzamy, czy jest tam odpowiedni mix najemców. Dobre są takie centra, które przyciągają nasz target, czyli młodych ludzi w wieku od 15 do 25 lat. Zapewniają to np. sklepy odzieżowe, oferujące asortyment dla takich klientów. Sprawdzamy też, czy w tym samym centrum handlowych nie ma pizzerii innej sieci.

Dobrze sprawdzają się też nowe osiedla, zamieszkałe głównie przez rodziny z małymi dziećmi. To także grupa, w którą celuje sieć Stopiątka. W lokalach są bawialnie dla dzieci, dzięki czemu rodzice mogą spokojnie zjeść posiłek. Pizzerie proponują też specjalne dziecięce menu oraz i umożliwiają organizację imprez urodzinowych.

Oprócz osiedli i galerii handlowych restauracje sieci znajdują się również w centrach miast i przy głównych arteriach komunikacyjnych. Optymalny lokal powinien mieć powierzchnię 100 – 150 m2. Wystrojem pizzerie nawiązują do czasów PRL-u. Motywem przewodnim jest samochód syrena 105, od której wzięły swoją nazwę. Każdy lokal jest utrzymany w podobnej stylistyce: zawsze na jednaj ścianie jest tapeta ze zdjęciem syreny, kanapy dla gości są wzorowane na tylnych siedzeniach tego samochodu, a bar jest wyłożony cegłą. Dominujące kolory to czerwień i biel. Koszt inwestycji w otwarcie pizzerii Stopiątka to około 100 tys. zł.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz