2015-08-04

Galeria podpowie, gdzie taniej

Silesia City Center jako pierwsza galeria handlowa na południu Polski będzie testowała technologię BLE (bluetooth low energy), czyli beacony. Co to oznacza w praktyce?

Galeria podpowie, gdzie taniej Fot. Silesia City Center

Silesia City Center idzie śladem technologicznych gigantów, wdrażając u siebie program angażowania klientów, jakim są beacony. Z rozwiązania tego korzystają najwięksi m.in. Apple Store. Jak to działa?

Od teraz podczas wizyty w Silesii, mijając poszczególne sklepy będziemy na bieżąco informowani o promocjach, wydarzeniach i zniżkach w nich. Komunikat powiadamiający, np. w formie kuponu rabatowego, trafi wprost na ekran naszego smartfona. Żeby go dostać wystarczy mieć wcześniej zainstalowaną specjalną aplikację (do pobrania na stronie centrum handlowego) oraz włączony bluetooth. W przesyłaniu treści na telefony klientów będzie pomagać aż 100 specjalnych sensorów Q-Beacony, umieszczonych na terenie Silesia City Center.

- Nowe rozwiązanie ma pomóc w informowaniu klientów galerii o promocjach. W ten sposób już nikt nie przeoczy akcji wyprzedażowej lub specjalnej oferty, unikniemy także sytuacji, w której moglibyśmy na przykład nie zauważyć nowego sklepu czy wyspy handlowej. Informację, że pojawiła się nowa marka, również dostaniemy na smartfona w momencie, kiedy będziemy zbliżać się do sklepu - mówi Piotr Gajda, dyrektor Silesia City Center.

Z rozwiązania typu BLE korzystają już najbardziej zaawansowane technologicznie firmy na świecie m.in. Virgin Atlantic, Apple, Macy’s, Japan Airlines i Wallmart. Dzięki beaconom klienci tych firm na bieżąco mogą poznawać ofertę, ale także korzystać ze zniżek i kuponów rabatowych, jakie dostarcza aplikacja np. zniżek na bilet lotniczy. Niektórzy idą nawet o krok dalej: nowojorska apteka Duane Reade przypomina aplikacją m.in. o zażywaniu leków. Daje także możliwość robienia listy zakupów i wskazuje, gdzie znajduje się produkt.

Rozwiązanie, póki co w wersji testowej, wdrożył w Silesii start-up Qpony.pl.

- Chcemy zobaczyć, jak nasi klienci zareagują na nową formę komunikacji. Beacony dają ogromne możliwości. W Silesii, póki co, zaczniemy od dostarczania informacji o promocjach i dedykowanych kuponów zachęcających do zakupów - zapowiada Piotr Gajda.

 

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz