2015-07-20

Prestiżowe lokalizacje dla franczyzobiorców

Marka Scotfree własne sklepy otwiera przede wszystkim w centrach outletowych, a franczyzowe w galeriach handlowych.

Prestiżowe lokalizacje dla franczyzobiorców Scotfree

Scotfree obecnie posiada 16 placówek, w tym 10 franczyzowych i 6 własnych. Jej odzież pojawia się również w ponad 100 placówkach multibrandowych. Sklepy własne to zazwyczaj lokowane są w centrach outletowych. W ten sposób firma zapewnia sobie kanał sprzedaży towaru, które po sezonie zalegałby w magazynach. To korzyść również dla franczyzobiorcy, który towar otrzymuje w depozyt i nie musi martwić się jak zbyć niesprzedaną w sezonie odzież.

Obecnie firma poszukuje partnerów w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Lokalizację wybiera sam franczyzobiorca. Musi jednak wziąć pod uwagę wymogi sieci.

Wymogiem jest lokalizacja w centrum handlowym, trzeba wziąć pod uwagę bliskość sklepów konkurencyjnych marek. Dobrze, jeżeli lokal znajduje się w pobliżu wejścia do galerii, parkingu lub innego ciągu komunikacyjnego często uczęszczanego przez klientów - wymienia wymagania Jakub Lepieszkiewicz, specjalista ds. sprzedaży w sieci Scotfree.

Sklep może być własnością franczyzobiorcy lub być wynajmowana. Za remont  i wyposażenie sklepu płaci partner. Może liczyć na wsparcie regionalnego kierownika sieci, który wskaże jakie meble i pozostały sprzęt niezbędny do prowadzenie sklepu należy kupić. Na wsparcie ze strony sieci w zakresie prowadzenia biznesu i ekspozycji towaru partner może liczyć przez cały czas trwania umowy.

Przygotowania lokalu do otwarcia trwa zazwyczaj trzy tygodnie. W tym czasie przestrzeń sklepowa jest dostosowywane do naszych wymogów. Zapewniamy też pełne zatowarownie sklepu. Asortyment partner otrzymuje w depozyt - mówi Jakub Lepieszkiewicz.

Koszt inwestycji to około 100 tys. złotych w przypadku sklepu monobrandowego i około 10 tys. przy przypadku otwarcia kornera w sklepie multibrandowym. Miesięczne koszty prowadzenia biznesu to 200 zł opłaty licencyjnej  i 200 zł za współpracę z regionalnym visual merchandiserem. czyli specjalistą ds. ekspozycji towaru.

Obecnie sieć liczy 16 sklepów.

Milena Trojanowska dziennikarz