Oszczędności ze współpracy
Agencja nieruchomości powinna mieścić się na parterze. Wówczas potencjalni klienci, przechodzący obok lokalu mogą bez trudu zapoznać się z ofertami wywieszonymi w witrynie.
Franczyzodawca Północ Nieruchomości twierdzi, że właściciel agencji nieruchomości, który przyłączy się do sieci może oszczędzić od 1 tys. do kilku tys. zł miesięcznie na prowadzeniu biura. Jak to możliwe? Głównie dzięki obniżeniu kosztów reklamy, działań marketingowych, wspólnej platformie z bazą ofert, do której dostęp mają wszyscy partnerzy, wsparciu przy rekrutacji pracowników.
Firma działa na terenie 13 województw pracując z zespołem ponad 400 pośredników i doradców ds. nieruchomości.
Obecnie posiadamy blisko 50 biur nieruchomości. Ostatnie otworzyliśmy franczyzowe agencje nieruchomości w Bydgoszczy, Kwidzyniu, Suwałkach, Zakopanem i Opolu. Planujemy też kolejne otwarcia. Mamy już podpisane umowy z partnerami z Kielc, Płocka, Krakowa i Rumii. W przygotowaniu są kolejne biura w Łodzi, Kaliszu, Mielcu, Bielsko-Białej, Pszczynie i Rzeszowie – mówi Maciej Trela, prezes zarządu Północ&Partnerzy zarządzający siecią Północ Nieruchomości.
Do grona franczyzobiorców „Północy” mogą dołączyć osoby z branży, już działające na rynku biura nieruchomości oraz np. biura kredytowe, które chcą poszerzyć zakres usług. Franczyzodawca udziela też licencji na biznes osobom, które dopiero chcą rozpocząć działalność w branży. W zależności od tego, z jakiego pułapu startujemy, wymagana jest inna wysokość inwestycji na dostosowanie i wyposażenie lokalu. Początkujący przedsiębiorca musi dysponować kapitałem w wysokości minimum 20 tys. zł jeśli zamierza otworzyć biuro w małym mieście lub 30 tys. zł gdy w większym. Osoba, która prowadzi już biuro nieruchomości lub inną działalność gospodarczą musi liczyć się z wydatkiem rzędu 10-15 tys. złotych na przystosowanie lokalu do wymagań sieci.
Lokal na biuro nieruchomości "Północ" powinien mieć od 40 do 70 m2 powierzchni w zależności o tego jak duży zespół pracuje w oddziale. Idealna lokalizacja to centrum miasta, w pobliżu głównych ciągów komunikacyjnych, w miejscu rozpoznawalnym i łatwym do zlokalizowania przez klientów. Biuro powinno składać się z dwóch pomieszczeń i zaplecza socjalnego. Najlepiej jeżeli mieści się na parterze lub pierwszym piętrze, a w pobliżu dostępne są miejsca parkingowe dla klientów – mówi Maciej Trela.
Każda lokalizacja zatwierdzana jest przez centralę w Krakowie. Jeżeli franczyzobiorca ma problem z pozyskaniem odpowiedniego lokalu może zwrócić się o pomoc do franczyzobiorcy, który takiego wsparcia udziela. Samodzielnie musi natomiast zadbać o wystrój i wyposażenie wnętrza, w tym meble i sprzęt biurowy takim jak komputery, drukarki. Franczyzodawca nie narzuca określonego planu zagospodarowania i umeblowania przestrzeni. Wymogiem jest jedynie nowoczesny design. Przystosowanie lokalu do potrzeb działalności trwa zazwyczaj od dwóch do czterech tygodni.
Od lokalizacji biura, liczby ofert i wielkości zespołu sprzedażowego uzależniona jest również wysokość opłaty marketingowej i wynosi od 200 do 800 zł. miesięcznie. Franczyzodawca nie pobiera opłat od obrotu. Jednorazowa opłata wstępna za przystąpienie do sieci wynosi 4 tys. zł, opłata licencyjna to 1 tys. zł.. W ramach kwot franczyzowej oferuje swoim partnerom między innymi dostęp do narzędzi ułatwiających codzienną pracę, m.in. zaawansowanego systemu CRM z panelem administracyjnym, spełniającego równolegle funkcję przeglądarki oraz programu do obsługi ofert i klientów, wzorów wszystkich potrzebnych dokumentów.