2015-06-08

Kosmetyczna wyspa w galerii

Na stoisko z kosmetykami firmy Golden Rose wystarczy nieco ponad 7 m kw. powierzchni.

Kosmetyczna wyspa w galerii Fot. Golden Rose

Firma Golden Rose jest wyłącznym dystrybutorem kosmetyków Erkul Cosmetics. Prowadzi firmowe sklepy i stoiska, stoiska franczyzowe oraz sklep online. Pierwszy punkt sprzedaży pojawił się w 2003 roku.
Swoim franczyzobiorcom sieć wypożycza stoiska, które powinny zostać ustawione w galeriach handlowych.

Najbardziej zależy nam na galeriach w dużych miastach, powyżej 60 tys. mieszkańców – mówi Agnieszka Sęczkowska, kierownik ds. rozwoju sieci detalicznej Golden Rose. – Często same klientki wskazują nam lokalizacje, w których chciałyby mieć możliwość kupna naszych kosmetyków. Staramy się tam umiejscawiać nasze punkty.

Stoiska sieci mają zazwyczaj 7,2 m2 powierzchni. Generalnie to franczyzobiorca szuka miejsca, w którym mogłyby stanąć. Golden Rose wypożycza franczyzobiorcy stoisko, więc nie ponosi on żadnych kosztów związanych z jego remontem czy adaptacją. Na wyposażenie, czyli np. kasę fiskalną czy laptop musi przygotować kwotę ok. 5 tys. zł. Koszt licencji to 15 tys. zł, a pierwszego zatowarowania około 22 tys. zł.
Obecnie w sieci Golden Rose działają 35 stoiska franczyzowe oraz 33 stoiska i sklepy własne.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz