2015-06-05

Bielizna na oku

Franczyzobiorcy Esotiq korzystają z usług projektantów franczyzodawcy przy aranżacji lokalu. Ma to zapewnić spójność salonów.

Bielizna na oku Witryna sklepu Esotiq (fot. Esotiq)

Sklepy z ekskluzywną bielizną damską Esotiq powstają w wybranych miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Wśród potencjalnych lokalizacji są nie tylko galerie handlowe, ale też wszelkie inne punkty o wysokim potencjalne handlowym również przy ulicach.

Franczyzobiorca musi dysponować lokalem o powierzchni od 50-70 m2, w zależności od potencjału handlowego danego miasta. Może to być lokal własny lub wynajęty. Jeden z najważniejszych dla nas wskaźników to liczba wejść do galerii (footfall) bądź liczba przechodniów w przypadku sklepów przy ulicy. Zwracamy też uwagę na otoczenie  konkurencyjne. Proponowane przez franczyzobiorców lokalizacje są przez nas weryfikowane – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Koszt inwestycji związany z aranżacją salonu Esotiq to 700-800 zł za m2. Dotyczy on zakupu mebli oraz elementów dekoracyjnych. Każdy salon jest częścią sieci, a franczyzodawca pilnuje, by wizerunek sklepów pozostał spójny.

Nasi partnerzy korzystają z usług naszych projektantów w zakresie aranżacji ich lokalu. Ma to być takie ustawienie, które będzie gwarantowało wygodę i komfort dla klienta, jak i odpowiednią ilość towaru do wyeksponowania, co gwarantować będzie dobrą sprzedaż. Meble również są jednakowe dla każdej lokalizacji, co zapewnia naszym klientom intymność podczas zakupów. Wygodne przymierzalnie zapewniające komfort podczas mierzenia oraz odpowiednie zaplecze do przechowywania zapasu towaru dopełniają tego obrazu – tłumaczy Adam Skrzypek.

Franczyzodawca Esotiq pomaga w wyborze lokalizacji, negocjacji warunków najmu w centrach handlowych i galeriach, a także w budowie salonu. Przygotowuje projekt salonu i zamawia elementy wyposażenia: meble, sprzęt komputerowy, kasy fiskalne i terminale płatnicze.

Oprócz pomocy udzielanej podczas otwarcia, przeprowadzamy także szkolenia personelu, a w późniejszym okresie działania salonu kontrolujemy wskaźniki i wyniki salonu – dodaje prezes Esotiq & Henderson.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system