2015-06-04

Łamigłówki kluczem do sukcesu

Logical Room to pomysł na przeniesienie gier typu „escape” z wirtualnego do realnego świata. Uczestnicy gry wchodzą do pokoju, z którego mogą wydostać się rozwiązując zagadki i łamigłówki. Sprawdź, gdzie najlepiej otworzyć taki biznes.

Łamigłówki kluczem do sukcesu Logical Room

Pomysł na tego typu rozrywkę przywędrował do nas z Węgier. Sprawdził się jako sposób na wieczór panieński, kawalerski, impreza integracyjna czy pomysł na prezent.

Najlepsza lokalizacja na biznes tego typu to taka, gdzie przebywa wielu turystów, miejsce jest ruchliwe, blisko znajdują się restaurację, kawiarnie itd. Może być to rynek, galeria handlowa, główna ulica w mieście. Trzeba pamiętać również o dostępie do miejsc parkingowych – mówi Barbara Pente, właścicielka Logical Room.

Konkretną lokalizację wybiera franczyzobiorca kierując się sugestiami firmy. Lokal dla Logical Room powinien mieścić się na parterze lub pierwszym piętrze, posiadać co najmniej dwa zamknięte pokoje wielkości około 15-17 m2, recepcję i połączoną z nią poczekalnie.

Umeblowanie wszystkich pomieszczeń leży w gestii franczyzobiorcy. Wymogiem jest kanapa lub fotele dla oczekujących na grę klientów, stolik, biurko pod komputer. Franczyzodawca może jedynie doradzić, pomóc w wyborze. W przypadku urządzania pokoju zabaw liczy się kreatywność i pomysłowość, a granicą jest wyobraźnia franczyzobiorcy i zasobność jego portfela. We Wrocławiu działają dwa taka pokoje: „Pokój Einstaina” i  „Śladami Sharlocka Holmesa”. W pokoju zagadek trzeba pamiętać o zainstalowaniu kamer i monitoringu tak, aby móc na bieżąco śledzić działania uczestników gry i w razie potrzeby pomóc im wydostać się z pomieszczenia.

Wystrój pokoi musi być zmieniany co jakiś czas. Nie podajemy dokładnie jaki, to zależy od liczby klientów, ich oczekiwań, możliwości finansowych franczyzobiorcy. Chodzi o to, aby klient miał możliwość powrócić do Logical Room i zagrać w coś nowego – mówi Barbara Pente.

Za remont pomieszczeń odpowiada franczyzobiorca, ponieważ on jest właścicielem i pomysłodawcą przestrzeni i wyposażenia Logical Room. Wymogiem franczyzodawcy jest umieszczenie banerów z logo firmy w pokoju zagadek. W lokalu konieczny jest stały dostęp do Internetu, ponieważ klienci rezerwują gry za pomocą strony WWW lub portalu społecznościowego Facebook.

Opłata wstępna wynosi 5 tys. zł, miesięczna opłata zależna jest od liczby pokoi gier i wynosi 1 tys. zł za każdy. Franczyzobiorca nie pobiera opłat marketingowych, bowiem reklamą i działaniami marketingowymi zajmuje się sam franczyzobiorca. Na portalach społecznościowych takich jak Facebook, gdzie obecność jest wymagana, większość działań jest darmowa. Na profilu Logical Room znajdują się informacje o firmie, odnośnik do strony, gdzie można zarezerwować wybrany pokój na określony dzień, oraz zdjęcia klientów. Fotografie pokazują, że to zabawa zarówno dla par, rodzin, grup przyjaciół, jak i fajny pomysł na integrację pracowników. Jednorazowo w grze można wziąć udział od 2 do 5 osób, a koszt we Wrocławiu to 99 zł za grę. W przypadku otwarcia nowej placówki franczyzobiorca sam ustali koszt gry w zależności od rynku, na którym będzie działał.

Do tej pory firma posiada jedną placówkę własną we Wrocławiu i jest w trakcie rozmów w kilkoma potencjalnymi franczyzobiorcami z całej Polski. Partnerzy są poszukiwanie głównie w dużych miastach jak Warszaw, Kraków czy Poznań.

Więcej o ofercie franczyzowej Logical Room przeczytasz w artykule Zagadkowy biznes na portalu Franchising.pl.

Milena Trojanowska dziennikarz