2015-06-02

Schabowy w stylu modern

Folkowa sceneria w nowoczesnym wydaniu. Taki motyw aranżacyjny zdominował wystrój nowego lokalu Chłopskie Jadło w Poznaniu.

Schabowy w stylu modern Chłopskie Jadło

Ma być tradycyjnie, ale z klasą – taką idea przyświeca spółce Sfinksa Polska przy otwarciach swojej marki Chłopskie Jadło. Pod koniec maja sieć urosła o lokal w Poznaniu. Restauracja o łącznej powierzchni blisko 1200 metrów kw. jest aktualnie największym lokalem należącym do sieci Chłopskie Jadło w Polsce. Mieści się w centrum miasta przy ul. Fredry 12.

W nowej restauracji Chłopskie Jadło na klientów czeka ponad 300 miejsc. W części restauracyjnej znajduje się blisko 60 stolików z prawie 250 miejscami, także na kanapach z miękkimi obiciami, dodatkowo w sezonowym ogródku przygotowano 15 stolików z 60 miejscami. Lokal posiada wydzieloną salę, w której mogą odbywać się spotkania biznesowe, ze znajomymi czy kameralne uroczystości rodzinne. Ponadto z myślą o najmłodszych klientach zaaranżowano kącik zabaw

Jasne i ciepłe wnętrza lokalu utrzymane są w stylu modern folk. W restauracji znajdują się przedmioty wykonane z wikliny i naturalnych elementów, odrestaurowane stare meble, zasłony z naturalnego lnu, wyklejanki i charakterystyczne wzory folkowe z kurką. Ważnym elementem wystroju jest otwarta wyspa kuchenna, dzięki której klienci mogą zobaczyć, jak przebiega proces przyrządzania pierogów w lokalu. Całość wystroju przywodzi na myśl stary polski dom. Chłopskie Jadło w Poznaniu czynne jest od niedzieli do czwartku, w godz. 12-22, a w piątki i soboty od 12 do 23.

Restauracje Chłopskiego Jadła otwierane są w centrach miast i popularnych galeriach handlowych. Łącznie jest ich w Polsce 10, działają m.in. w Krakowie, Warszawie, Poznaniu, Luboniu oraz Bielsku-Białej. W 2012 roku sieć przeszła rebranding – wprowadzono zmiany w wystroju i menu. Motywem przewodnim odświeżonych restauracji stała się kura oraz zaaranżowane w nowoczesny sposób elementy folklorystyczne. W menu Chłopskiego Jadła znajdują się tradycyjne dania kuchni polskiej, ale serwowane w lżejszym wydaniu.

Niezależni przedsiębiorcy mogą prowadzić własny lokal Chłopskiego Jadła w modelu operatorskim. Pracują wówczas jako samodzielni kierownicy wynagradzani w systemie prowizyjnym. Całość kosztów inwestycji w lokal ponosi spółka Sfinks Polska.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz, PROFIT system