2015-05-28

Dobre miejsce dla Bystrzaków

Atrakcyjne zajęcia dla dzieci można zorganizować nawet w niewielkim lokalu. Akademie Bystrzak najlepiej sprawdzają się w mniejszych i średnich miastach.

Dobre miejsce dla Bystrzaków Fot. Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak

Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak proponuje zajęcia dla dzieci w wieku od roku do 12 lat. Poprzez zabawę maluchy poznają świat, ćwiczą pamięć, koncentrację, uczą się języków obcych czy gotowania. Podczas zajęć przeprowadzane są m.in. różne eksperymenty naukowe. Wbrew pozorom lokal na prowadzenie takiej działalności wcale nietrudno przystosować.
Do prowadzenia zajęć potrzeba jedno- lub dwusalowego pomieszczenia. Jeśli dysponujemy lokalem jednosalowym wystarczy powierzchnia 40 m2, gdy są dwie sale – potrzeba minimum 58 m2. Konieczne jest wyodrębnienie salki dydaktycznej, o wielkości przynajmniej 16 m2. Zgodnie z przepisami musi w niej być okno i lampy sufitowe.
W lokalu powinna być również toaleta, sekretariat i miejsce na małą szatnię.


Nasze akademie zwykle lokujemy poza centrami miast, na nowopowstałych osiedlach mieszkaniowych, w okolicy których łatwo zaparkować – informuje Agnieszka Gorzyńska, właścicielka Akademii Bystrzak. 


Kolorowo i bezpiecznie

Franczyzodawca nie narzuca franczyzobiorcom konkretnej aranżacji pomieszczeń. Dzieci na pewno jednak dobrze będą się czuły w kolorowym, jasnym wnętrzu. Ściany można udekorować rysunkami lub zdjęciami. Powinny tam też wisieć mapa Polski i świata oraz mapa myśli, przydatne na zajęciach. Podłoga – dla bezpieczeństwa – powinna być wyłożona wykładziną. Każde dziecko musi mieć poduszkę do siedzenia. Konieczne są też stoliki z krzesłami oraz półki na materiały dydaktyczne.

Z mojej wiedzy wynika, że lokale, wynajmowane na potrzeby Akademii, z reguły są w takim stanie, że nie wymagają remontu. Wystarczy je tylko odpowiednio wyposażyć. Na to potrzeba około 5 tys. zł – twierdzi właścicielka firmy.


W ramach umowy franczyzobiorca kupuje jednorazowo od licencjodawcy materiały dydaktyczne za 6,5 tys. zł. Miesięcznie płaci 590 zł opłaty bieżącej.

W tej chwili w Polsce działa 35 franczyzowych akademii oraz dwie własne. Koncept najlepiej sprawdza się w mniejszych i średnich miastach, od 20 do 80 tys. mieszkańców.

W takich ośrodkach najlepiej działa marketing szeptany, który jest najlepszą rekomendacją dla naszych zajęć – tłumaczy Agnieszka Gorzyńska.

Monika Wojniak-Żyłowska
Monika Wojniak-Żyłowska dziennikarz