2015-05-20

Miejsce na włoski placek

Pizza Dominium stawia na miasta powyżej 40 tys. mieszkańców. Lokalizacje proponują franczyzobiorcy.

Miejsce na włoski placek

Koncept Pizza Dominium, w ramach którego działa 70 punktów w Polsce i 6 w Rumunii, od niedawna rozwija się również przez franczyzę. Pizzerie powstają w miastach liczących ponad 40 tys. mieszkańców, zarówno w centrach handlowych, jak i innych miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszych.

Powierzchnia minimalna lokalu to 100 m2, a optymalna ok. 200 m2 – oczywiście w zależności od wielkości miasta i atrakcyjności położenia. O wyborze lokalizacji decyduje wiele czynników, m.in. wielkość czynszu, natężenie ruchu, sąsiedztwo oraz konkurencja. Franczyzobiorcy zazwyczaj proponują swoją lokalizację, którą oceniamy pod kątem naszych wymagań. Jeśli potencjalny partner jest zainteresowany konkretnym miastem, ale nie dysponuje lokalem, wówczas sugerujemy lokalizację, która byłaby odpowiednia – mówi Tomasz Czaja, Dyrektor Działu Rozwoju Pizzy Dominium.

Punkty własne sieci przeszły niedawno proces rebrandingu, mający na celu wzmocnienie pozycji i zwiększenie rozpoznawalności marki.

Nastąpiła zmiana wystroju. Ocieplone wnętrza, w których pojawiły się włoskie akcenty mają przybliżyć klientom atmosferę Włoch, by jeszcze bardziej zachęcić do odwiedzin. Do wspomnianych elementów wystroju należą motywy z wykorzystaniem surowej cegły, fototapety z krajobrazami Włoch, kraciaste letnie obrusy, doniczki ze świeżymi ziołami oraz nisko zawieszone nad stolikami lampy. Efektem wprowadzonych zmian był znaczny wzrost zainteresowania naszymi usługami, co skłoniło nas do rozwoju sieci za pomocą franczyzy – wyjaśnia Małgorzata Ptasińska, kierownik ds. franchisingu w spółce Dominium.

Uruchomienie własnego biznesu na licencji Pizzy Dominium wymaga zainwestowania minimum 250 tys. zł.

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski dziennikarz