2015-05-25

Pożądany lokal na uboczu

Na obrzeżach miast, z dala od głównych ulic, na osiedlach, w sypialnianych dzielnicach miast, a rzadziej w sercu miasta – w takich lokalizacjach otwierają się Studia Figura.

Pożądany lokal na uboczu Studio Figura

Sieć Studio Figura pozyskuje partnerów na całym świecie – od Emiratów Arabskich po Norwegię. Klientki otrzymują opiekę w zakresie ćwiczeń, diet i kompleksowej pomocy w dbaniu o zgrabną sylwetkę. W Polsce firma stawia na rozwój zarówno w dużych miastach takich jak Warszawa, Bydgoszcz, Toruń oraz tych mniejszych, gdzie liczba mieszkańców nie przekracza 5 tysięcy.

Nasze studia mieszczą się najczęściej w lokalach lekko na uboczu, często na piętrze. To podstawowa korzyść dla klientek – intymność. Dla partnerów – dużo niższe czynsze. Nasz koncept działa nawet w bardzo małych miejscowościach – mówi Katarzyna Paluszkiewicz, dyrektor Studia Figura.

Franczyzodawca twierdzi, że jego biznes przynosi zyski w każdej lokalizacji. Czy to możliwe?

Kluczem do sukcesu jest indywidualne dostosowanie strategii marketingowej do danej lokalizacji. Przed podpisaniem umowy dokładnie analizujemy rynek i okolicę. Partner otrzymuje od nas wsparcie w postaci indywidualnego biznesplanu i pomysłu na promocje w danej miejscowości. W połączeniu z naszym know-how otrzymuje przepis na zyskowny biznes – zapewnia Katarzyna Paluszkiewicz.

Franczyzodawca pomaga w uzyskaniu finansowania na inwestycje oraz negocjuje stawki z wykonawcami inwestycji, którzy prowadzą pracę związane z dostosowaniem wnętrza lokalu. Zmiany w pomieszczeniach realizowane są na podstawie indywidualnie przygotowanego przez centralę firmy planu. Meble wybierane są przez franczyzobiorcę z proponowanych przez partnera. W ramach porozumienia franczyzodawca weryfikuje również umowę najmu lokalu, pomagając tym samym w negocjowaniu stawek i warunków wynajmu. Metraż lokalu powinien wynosić od 65–150 m2, ale zdarzają się też takie o powierzchni 200 m2.

Czas przygotowania całej inwestycji trwa od 8 do 10 tygodni. W tym czasie franczyzobiorca dokonuje niezbędnych prac remontowych, natomiast Studio Figura produkuje robione na zamówienie i według indywidualnego zlecenia urządzenia do ćwiczeń, z która będą korzystały później klientki. Sprzęt przekazywany jest franczyzobiorcy na podstawie umowny kupna, zatem partner jest ich właścicielem. Koszt inwestycji to minimum 90 tys. zł netto, a szacowny okres zwrotu od 7 do 9 miesięcy.

Studio Figura ma 40 placówek w Polsce i ponad 700 na świecie w krajach takich jak: Litwa, Bułgaria, Emiraty Arabskie, Anglia, Izrael, Rosja, Łotwa, Norwegia.

Milena Trojanowska dziennikarz