2013-11-26

Carrefour w centrum uwagi

Nowe inwestycje i remonty istniejących już centrów handlowych – w ten sposób Francuzi przygotowują się na przyjęcie pod swój dach nowych najemców.

Carrefour w centrum uwagi

Francuska sieć super- i hipermarketów spożywczych posiada obecnie 20 centrów handlowych, które mieszczą się zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach. Kotwicą każdego z nich jest hipermarket Carrefour, wokół którego gromadzą się pozostałe marki. Swoją ofertę najmu Carrefour kieruje głównie do franczyzobiorców.


 -  Oferta handlowa centrum opiera się głownie na firmach z branży odzieżowej. Mając jednak na uwadze szerokie potrzeby współczesnych klientów, Carrefour stara się tak zaplanować tenant-mix, aby znalazły się tam zarówno marki modowe, jak również firmy usługowe oraz koncepty gastronomiczne. Każde centrum, ze względu na swoje położenie ma również inne zapotrzebowanie. Stąd strategia leasingowa spółki jest precyzyjnie dobierana dla każdego obiektu. W jednych wzmacniana jest oferta gastronomiczna, a w innych modowa. Carrefour jest więc otwarty na rozmowy z przedstawicielami wszystkich branż – wyjaśnia Dorota Jolanta Wojciechowska, menedżer ds. komunikacji centrów handlowych i PR.

Większość z centrów handlowych Carrefour działa na rynku od ponad 10 lat, posiadają więc ugruntowaną pozycję na lokalnym rynku. Firma nie poprzestaje jednak na tym, co już ma i kontynuuje rozwój swoich centrów handlowych. Obecnie Carrefour planuje cztery inwestycje deweloperskie. W trzech przypadkach (CH Morena w Gdańsku, CH Olsztyn oraz CH Krosno) firma przeprowadzi modernizację istniejących już obiektów. Czwarta inwestycja to budowa centrum handlowego Sonata Parka w Sochaczewie. W ręce najemców zostanie tam oddane 6 tys. m2 powierzchni.

Najemcy centrów handlowych Carrefour mogą wynająć lokale mające nawet 20 m2 powierzchni. Koszty najmu zależą od lokalizacji oraz powierzchni lokalu. Wszelkie negocjacje prowadzone są indywidualnie z potencjalnym najemcą. (mak)