2015-04-08

Przybędzie lokali na biznes

W Białymstoku jest sześć centrów handlowych. Wkrótce zostaną otwarte dwa kolejne – Galeria Jurowiecka i Outlet Center Białystok.

Przybędzie lokali na biznes Outlet Białystok

– Obecnie Białystok przeżywa kolejną falę zainteresowania inwestorów rynkiem nieruchomości handlowych. W budowie jest ponad 38 tys. m2 nowej powierzchni. W planach są następne obiekty. O dojrzewaniu rynku świadczy duża aktywność deweloperów działających w sektorze centrów wyprzedażowych – w roku 2014 w przebudowanej Galerii Podlaskiej otwarty został Outlet Białystok, a w bieżącym roku ukończony zostanie Outlet Center Białystok – mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk z działu doradztwa i badań rynku firmy Colliers International.

Centra handlowe w Białymstoku to tradycyjne galerie oparte o hiper lub supermarket i zestaw sklepów z sektora niespożywczego uzupełniony lokalami gastronomicznymi, usługami, rozrywką i rekreacją. Białostockie obiekty handlowe swoją wielkością nie przekraczają 40 tys. m2 GLA, a najwyższe czynsze za lokal o powierzchni 100-150 m2 wahają się pomiędzy 29-31 euro za m2. W mieście nie ma parków handlowych.

W Białymstoku jest 164 tys. m2 powierzchni handlowej. Po otwarciu Galerii Jurowieckiej i Outlet Center Białystok zwiększy się ona do prawie 203 tys. m2. Pionierem na rynku centrów handlowych w mieście była firma Auchan. W 2000 r. francuski koncern wybudował swój hipermarket z towarzyszącymi mu mniejszymi sklepami. Szczytowa fala podaży w mieście przypadła na lata 2007-2008, kiedy do użytku oddano pięć centrów handlowych.

Anna Smolińska