2015-03-31

Luksus lubi towarzystwo

Otwierając sklep z eleganckim obuwiem warto zadbać, by znalazł się on w sąsiedztwie marek o wysokiej renomie.

Luksus lubi towarzystwo Kazar

Dla właścicieli marek luksusowych koszty najmu to drugorzędne kryterium wyboru lokalizacji. Renomowany brand w scenerii centrów czy ulic handlowych musi być odpowiednio eksponowany, a nie bez znaczenia jest też sąsiedztwo, w jakim się znajdzie.

Kazar to marka z segmentu premium. Świadomie wybieramy wyłącznie najbardziej prestiżowe centra handlowe, zabiegając o lokalizację na poziomie 0, mając jednocześnie na uwadze maksymalizację konwersji (stosunek liczby osób odwiedzających sklep do tych, którzy rzeczywiście dokonują zakupu – przyp. red.) - mówi Sebastian Lenard, menedżer ds. nowych rynków i ekspansji. - Ze względów ekspozycyjnych i wizerunkowych minimalna szerokość witryny salonu Kazar wynosi 7,5m. Jako marka luksusowa dbamy o to, aby znaleźć się w otoczeniu marek modowych z wyższego segmentu jak: ZARA, Massimo Dutti, Guess, Douglas, Victoria’s Secret, Van Graaf, Peek&Cloppenburg itp. Tym samym zwiększamy szansę na to, że nasz docelowy klient łatwo i intuicyjnie odnajdzie nas w bogatej ofercie marek w każdym centrum handlowym.

Całkowity koszt otwarcia nowego salonu Kazar w przeliczeniu na metr kwadratowy to inwestycja rzędu 1,3 tys. euro. W tej kwocie uwzględnione są trzy zasadnicze elementy. Przygotowanie lokalu obejmujące materiały i prace budowlane generuje koszt około 330 euro na metr kwadratowy.

Kazar ma obecnie 52 salony w Polsce, a także kilka za granicą.

Otworzyliśmy już dwa salony franczyzowe za granicą: w Rumunii i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Pierwszy salon powstał w 2013 r. w CH Promenada w Bukareszcie, drugi w 2015 r. w CH Yas Mall w Abu Dhabi. Następne otwarcia są już zaplanowane. W kwietniu 2015 r. otwieramy kolejny salon w ZEA w CH Dubaj Festiwal City w Dubaju oraz pierwszy salon na Węgrzech w Budapeszcie w CH Allee Shoping Center. Maj najprawdopodobniej przyniesie kolejne otwarcie, tym razem w Wilnie - mówi Sebastian Lenard. 

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski Redaktor, PROFIT system

gmorawski@lokalnabiznes.pl