2015-03-16

Carrefour znajdzie i wyposaży lokal

Od marca Carrefour oferuje nowy format współpracy w ramach franczyzowych sklepów convenience

Carrefour znajdzie i wyposaży lokal fot. Carrefour

Carrefour oferuje licencję na sklepy convenience Carrefour Express (z pomarańczowym logo) już od pięciu lat. Jednak od marca tego roku zmienił format tej współpracy. Teraz Francuzi kierują  go do młodych ludzi, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy i chcą prowadzić własny biznes w branży handlowo-spożywczej oraz do młodych handlowców, którzy prowadzą już własne sklepy, ale chcieliby związać się z Carrefour.  

Nowy model współpracy zakłada m.in. elastyczny wkład własny, który zależnie od możliwości przedsiębiorcy, może wynosić nawet kilkadziesiąt tys. zł. Sieć zapewni też pomoc w znalezieniu lokalu użytkowego w odpowiedniej lokalizacji, gdzie zostanie otwarty nowy sklep.  Ponadto Carrefour zainwestuje w pełne wyposażenie tego lokalu.

- Możemy zaoferować 100 proc. wyposażenia sklepu, razem ze sprzętem informatycznym z niezbędnym oprogramowaniem oraz kompletną realizację procesu otwarcia sklepu przez ekipę Carrefour – zapewnia Marek Lipka, dyrektor franczyzy Carrefour.

Nie jest to jednak prezent – franczyzobiorcy, którzy z takich udogodnień skorzystają, zwrócą sieci równowartość tej inwestycji w postaci wyższych cen zakupu asortymentu. Aranżacja sklepu w każdym przypadku będzie się odbywać indywidualnie. Przedsiębiorcy, którzy prowadzą już własną placówkę handlową, powinni ją przystosować do wymagań sieci – odświeżyć i odmalować. Sklepy convenience muszą powstawać w centrach dużych miast, liczących co najmniej 100 tys. mieszkańców.

- Powinny być zlokalizowane wszędzie tam gdzie jest duże natężenie ruchu, np. w ciągach komunikacyjnych, przy przystankach i w pobliżu innych obiektów użytku publicznego – mówi Marek Lipka.

Nie trzeba jednak wynajmować dużego lokalu – sieć dysponuje placówkami już od 28 m2, a im mniejsza placówka, tym niższy czynsz.

Sieć Carrefoura liczy obecnie 460 sklepów franczyzowych w całej Polsce. Są to placówki pod szyldami Express (format zielony i pomarańczowy) oraz sklepy Globi, znajdujące się głównie na terenach wiejskich.

Dominika Pronarska dziennikarz, PROFIT system

dpronarska@lokalnabiznes.pl