2015-03-03

Lokalizacja nie zawsze jest najważniejsza

Przekonała się o tym franczyzobiorczyni gabinetu DepilConcept.

Lokalizacja nie zawsze jest najważniejsza fot. DepilConcept

Nowo otwarty salon DepilConcept osiągnął zysk już w 2 tygodniu funkcjonowania. W jego przypadku reklama okazała się skuteczniejsza niż lokalizacja gabinetu. Rekordowy gabinet DepilConcept to drugi już salon we Wrocławiu prowadzony przez franczyzobiorczynię Katarzynę Broszko-Dziedzic. Pierwszy działa od roku przy jednej z głównych ulic miasta w okolicy Galerii Wrocławskiej, drugi powstał na nowym osiedlu mieszkaniowym. Lokal nie jest widoczny z głównej ulicy, a żeby go zobaczyć trzeba wjechać w osiedle. Lokal ma kilka elementów, które niewątpliwie przyciągają klientów, m.in. dużą witrynę i parking, na którym łatwo zaparkować auto.  Jednak, jak przekonuje franczyzodawca, to nie lokalizacja jest najważniejsza, a odpowiednia promocja i procedury obsługi klienta obowiązujące w sieci.

- Od otwarcia, które miało miejsce w połowie lutego, średnia sprzedaż dzienna w salonie wynosi ponad 1700 zł. To przede wszystkim zasługa marketingu i wyszkolonego personelu, bo w teorii tak specjalistyczny gabinet nie przyciągnąłby tylu klientów w tak krótkim czasie– mówi Mariusz Włoczkowski, kierownik rozwoju franczyzy Depilconcept. - Wybierając lokalizację kierowaliśmy się odległością od już istniejącego gabinetu, kosztami wynajmu i adaptacji oraz dostępnością lokali w danym czasie.

W Polsce zabiegi fotodepilacji i fotoodmładzania za pomocą intensywnych impulsów światła ( w technologii IPL) wciąż są niszowe. To, jak przekonuje franczyzobiorczyni DepilConcept z Wrocławia, jest zaletą tej profesji.

– Nie zdecydowałabym się na wybór biznesu, który jest dostępny na każdym rogu ulicy. Fotodepilacja to usługa specjalistyczna, dedykowana konkretnej grupie klientów, których w Polsce nie brakuje. Przed podjęciem decyzji zbadałam rynek i wiedziałam, że na takie usługi będzie popyt . Mój pierwszy gabinet również był rentowny już od pierwszego miesiąca – opowiada Katarzyna Broszko-Dziedzic.

Sieć przygotowuje się do kolejnych otwarć. Najbliższe planowane są w marcu w Wałbrzychu i Lublinie. W czerwcu ma się pojawić trzeci salon DepilConcept we Wrocławiu.

- Prowadzimy jeszcze kilka rozmów w innych dużych miastach. Poza tym nasi najmłodsi franczyzobiorcy, zachęceni osiąganą rentownością, planują już otwarcia następnych gabinetów w swoich miastach, aby zapewnić sobie wyłączność – dodaje Mariusz Włoczkowski.