2015-03-02

Nadjeżdża lodobus

Lody można sprzedawać praktycznie wszędzie. Jednak lokal na lodziarnię musi spełniać określone wymogi sanitarne. Dowiedz się jakie.

Nadjeżdża lodobus fot. Lody Bonano

Ciepłe, wiosenne dni zbliżają się wielkimi krokami, a wraz z pierwszymi promieniami słońca nieśmiało rozpoczyna się sezon na lody. Mrożone smakołyki można wtedy kupić praktycznie na każdym rogu ulicy, bo żeby sprzedawać lody nie potrzeba wcale dużej przestrzeni. Właściciele sieci Lody Bonano zapewniają, że ich lody można sprzedawać mając lokal, który ma zaledwie 5 m2 powierzchni.

W zależności od wybranego przez franczyzobiorcę rodzaju współpracy, wymagana powierzchnia lokalu waha się w granicach 5 – 25 m2. W przypadku pełnowymiarowej lodziarni franczyzobiorca musi mieć lokal o powierzchni 10 – 25 m2. Dużo mniej miejsca zajmują wyspy handlowe, które wymagają wynajęcia od galerii zaledwie 8 m2 – wymienia Anna Kiryluk, odpowiedzialna za rozwój sieci franczyzowej Lody Bonano. - Lodziarnię można otworzyć również w działającym już lokalu. Wówczas na potrzeby naszego stoiska trzeba przeznaczyć ok. 3-5 m2.

Właściciele sieci Lody Bonano pomyśleli też o franczyzobiorcach, którzy chcą sprzedawać lody wyłącznie w sezonie letnim. Wystarczy lokal o powierzchni 5 m2 żeby otworzyć punkt Bonano Holiday. Dla przyszłych franczyzobiorców przygotowano też, modnego ostatnimi czasy, gastrobusa z lodami.

Lodobus to mobilna budka o powierzchni 6 m2. Ten kontener gastronomiczny jest w pełni przygotowany do pracy i pozwala sprzedawać lody praktycznie od momentu przejęcia go przez franczyzobiorcę. Oczywiście przyszły właściciel musi znaleźć miejsce o dużym natężeniu ruchu, w którym postawi nasz Lodobus – tłumaczy Anna Kiryluk. - Obecnie nasza sieć liczy 175 lodziarni, a w tym roku chce otworzyć co najmniej 30 nowych.
Lody Bonano pojawiają się głównie w niewielkich miejscowościach, mających ok. 20-30 tys. mieszkańców. Można je też znaleźć w miejscowościach turystycznych i letnich kurortach.


Pomimo swoich gabarytów, Lodobus wykonano ze specjalnej, warstwowej płyty, co sprawia, że jest stosunkowo lekki i trwały. Przyczepę wyposażono w zabudowę meblową – niezbędne półki, blaty, szafki, ladę i kącik sanitarny. Obrandowany zgodnie z identyfikacją całej sieci Lodobus, posiada rozprowadzoną, gotową instalację elektryczną i wodno – kanalizacyjną z obiegiem zamkniętym.

- Ze względu na charakterystyczną kolorystykę, Lodobus idealnie wpasowuje się w krajobraz nadmorskich kurortów i miejscowości turystycznych, a także plaż, parków czy deptaków. Jest też znakomitym rozwiązaniem na sprzedaż lodów bezpośrednio na parkingach przy centrach handlowych - dodaje Anna Kiryluk.

Podstawowe wymogi sanitarne w przypadku lodziarni to dostęp do bieżącej wody z odpływem do kanalizacji oraz toaleta z przedsionkiem. Bardzo ważne jest także wyposażenie lokalu i wykorzystanie odpowiednich maszyn do robienia lodów. Większość urządzeń do robienia lodów włoskich, czy świderków wymaga zainstalowania w lokalu prądu trójfazowego o mocy 380 V (tzw. siły). Koszty takiego podłączenia mogą przekroczyć 1 tys. zł, ale nie w każdym lokalu siłę można podłączyć.

-Nawiązaliśmy współpracę z producentem maszyn do lodów, firmą Hard-Ice, która na nasze specjalne zamówienie przygotowała maszynę do lodów świderków zasilaną zwykłym prądem, co umożliwia naszym franczyzobiorcom uruchomienie punktu Lodów Bonano praktycznie w każdym lokalu – mówi Anna Kiryluk.

Magdalena Krocz
Magdalena Krocz Redaktor prowadzący, PROFIT system

mkrocz@lokalnabiznes.pl