2015-02-19

Sieci nie chcą kameralnych pizzerii

Coraz częściej decydują się na lokale w galeriach handlowych, bo tam można łatwiej znaleźć klientów.

Sieci nie chcą kameralnych pizzerii fot. Pizza Dominium

Lokalizacje w galeriach handlowych preferuje m.in. sieć Dominium, która liczy obecnie ponad 70 pizzerii. Wszystkie ubiegłoroczne otwarcia nowych lokali  miały miejsce właśnie w galeriach handlowych. Szyld Dominium pojawił się m.in. w krakowskiej galerii Bonarka, poznańskim City Center, lubelskiej galerii Atrium Felicity oraz w Galerii Katowickiej. Na razie pizzerie Dominium powstają w największych polskich miastach, ale firma nie stroni też od mniejszych miejscowości leżących w pobliżu dużych aglomeracji. Swoje pizzerie otworzyła też w miejscowościach turystycznych – Jastarni oraz Zakopanem.

Jednym z najważniejszych kryteriów decydującym o wejściu sieci do danego miasta jest liczba mieszkańców, a tych nie może być mniej niż 100 tys.

-O wyborze konkretnej lokalizacji decyduje wiele czynników m.in. wielkość czynszu, natężenie ruchu, sąsiedztwo oraz konkurencja. W centrum naszego zainteresowania znajdują się duże miasta z dobrymi lokalizacjami, które mieszczą się  zarówno w centrach handlowych, jak i innych atrakcyjnych miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszych. Powierzchnia minimalna lokalu to 100 m2, optymalna ok. 200 m2. Oczywiście wszystko zależy od wielkości miasta i atrakcyjności położenia – tłumaczy Tomasz Czaja, dyrektor działu rozwoju Dominium.

Od początku tego roku Dominium stawia na rozwój franczyzy i poszukuje partnerów, którzy poprowadzą nowe pizzerie pod ich szyldem. Działa już pierwsza restauracja prowadzona przez franczyzobiorcę. W marcu zaplanowane jest otwarcie drugiego lokalu franczyzowego, który będzie obsługiwał smakoszy pizzy w Galerii Bursztynowej w Ostrołęce.

Niedawno zakończyliśmy prace związane z przygotowaniem oferty i pakietu franczyzowego, a teraz zaczynam prowadzić pierwsze rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami – wyjaśnia Tomasz Czaja. - W tym roku chcielibyśmy uruchomić kilka lokali w systemie franczyzowym. Równocześnie będziemy rozwijać też własną sieć dystrybucji.
(mak)

Magdalena Krocz
Magdalena Krocz Redaktor prowadzący, PROFIT system

mkrocz@lokalnabiznes.pl