Na wakacje najszybciej polecisz z galerii
Najatrakcyjniejszymi lokalizacjami pod biuro podróży są miejsca zapewniające duży przepływ klientów, a tych najłatwiej znaleźć w galerii handlowej.
Miejsce, w którym ma być otwarte biuro podróży ocenia się pod kątem potencjału, szacuje się, jaki obrót można osiągnąć w danej lokalizacji. Ten z kolei porównuje się z kosztami inwestycji oraz kosztami stałymi, które trzeba będzie ponosić miesięcznie.
To, czy w danym centrum handlowym opłaca się prowadzić biuro podróży, zależy od kilku czynników. Kluczowym jest obecność konkurencji, a więc innych biur podróży i salonów firmowych touroperatorów. Ich obecność może sprawić, że kolejne biuro podróży nie uzyska akceptacji touroperatorów na sprzedaż ich oferty w danej lokalizacji, a to będzie miało przełożenie na osiągane obroty. Kolejnym czynnikiem jest liczba klientów odwiedzających dane centrum handlowe. I oczywiście koszty prowadzenia biura, w tym głównie wynajęcia lokalu oraz koszty pracy, które w centrum handlowym są wyższe, gdyż jest ono czynne kilkanaście godzin dziennie oraz w weekendy.
Odległość pomiędzy działającymi biurami podróży narzucają często touroperatorzy, którzy budując swoją sieć sprzedaży stosują ochronę terytorialną dla salonów firmowych i agentów prestiżowych. Jeśli potencjalna lokalizacja byłaby zbyt blisko takich miejsc, wówczas nowe biuro podróży nie uzyska akceptacji organizatora na sprzedaż jego oferty. W przypadku czołowych touroperatorów, może to wykluczać lokalizację, nawet jeśli będzie w atrakcyjnym miejscu.
W przypadku sieci Wakacje.pl wybór lokalizacji pod biuro podróży to wspólna praca potencjalnego franczyzobiorcy oraz osoby doświadczonej w budowaniu sieci sprzedaży w branży turystycznej. Nie znając zasad panujących w branży, polityki budowania sieci sprzedaży przez touroperatorów, trudno jest osobie nie posiadającej doświadczenia w turystyce zdecydować o wyborze miejsca pod biuro podróży.(mak)