2015-02-11

Na wakacje najszybciej polecisz z galerii

Najatrakcyjniejszymi lokalizacjami pod biuro podróży są miejsca zapewniające duży przepływ klientów, a tych najłatwiej znaleźć w galerii handlowej.

Na wakacje najszybciej polecisz z galerii fot. Wakacje.pl

Miejsce, w którym ma być otwarte biuro podróży ocenia się pod kątem potencjału, szacuje się, jaki obrót można osiągnąć w danej lokalizacji. Ten z kolei porównuje się z kosztami inwestycji oraz kosztami stałymi, które trzeba będzie ponosić miesięcznie.
    
To, czy w danym centrum handlowym opłaca się prowadzić biuro podróży, zależy od kilku czynników. Kluczowym jest obecność konkurencji, a więc innych biur podróży i salonów firmowych touroperatorów. Ich obecność może sprawić, że kolejne biuro podróży nie uzyska akceptacji  touroperatorów na sprzedaż ich oferty w danej lokalizacji, a to będzie miało przełożenie na osiągane obroty. Kolejnym czynnikiem jest liczba klientów odwiedzających dane centrum handlowe. I oczywiście koszty prowadzenia biura, w tym głównie wynajęcia lokalu oraz koszty pracy, które w centrum handlowym są wyższe, gdyż jest ono czynne kilkanaście godzin dziennie oraz w weekendy.

Odległość pomiędzy działającymi biurami podróży narzucają często touroperatorzy, którzy budując swoją sieć sprzedaży stosują ochronę terytorialną dla salonów firmowych i agentów prestiżowych. Jeśli potencjalna lokalizacja byłaby zbyt blisko takich miejsc, wówczas nowe biuro podróży nie uzyska akceptacji organizatora na sprzedaż jego oferty. W przypadku czołowych touroperatorów, może to wykluczać lokalizację, nawet jeśli będzie w atrakcyjnym miejscu.

W przypadku sieci Wakacje.pl wybór lokalizacji pod biuro podróży to wspólna praca potencjalnego franczyzobiorcy oraz osoby doświadczonej w budowaniu sieci sprzedaży w branży turystycznej. Nie znając zasad panujących w branży, polityki budowania sieci sprzedaży przez touroperatorów, trudno jest osobie nie posiadającej doświadczenia w turystyce zdecydować o wyborze miejsca pod biuro podróży.(mak)

Wioletta Zarzycka, Wakacje.pl
Wioletta Zarzycka, Wakacje.pl Dyrektor ds. sprzedaży, Wakacje.pl

Wakacje.pl to nie tylko internetowe biuro podróży, ale także największa agencyjna stacjonarna sieć sprzedaży. Łącznie sieć salonów sprzedaży pod tą nazwą obejmuje 71 jednostek w 55 miastach Polski.