Kosmetyki mają wymagania
Dostosowanie lokalu do wymogów sieci Organique może trwać ponad miesiąc.
Firma Organique zaczynała jako niewielka manufaktura wytwarzającą mydła glicerynowe. Dziś zarządza siecią, w ramach której działa 55 sklepów w kraju i za granicą. Większość z nich należy do franczyzobiorców. Żeby przystąpić od konceptu, trzeba dysponować kapitałem w wysokości min. 50 tys. zł oraz odpowiednim lokalem.
Punkty Organique powstają w galeriach i na ulicach handlowych w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Lokale mają zwykle między 20 a 30 m2, wyspy handlowe otwieramy na powierzchni 8-12 m2. Idealny lokal powinien mieścić się na parterze i dysponować podwójną witryną szklaną z roletą. Musi również zapewniać dostęp do wody na sali sprzedażowej – Magdalena Wieczorek, menedżer sieci franczyzowej.
Koszty dostosowania punktu do wymogów franczyzodawcy pokrywa partner. Prace z tym związane zajmują zwykle 2-5 tygodni. W ich ramach lokal musi zostać wyposażone w meble (zgodne z projektem i specyfikacją Organique), wagę, terminal, kamery oraz komputer z programem sprzedażowym. Wszystkie te sprzęty franczyzobiorca może pozyskać samodzielnie.
W 2015 roku marka Organique pojawi się w 15 nowych lokalizacjach. Sklepy franczyzowe będą otwierane w Polsce oraz za granicą. Pierwsze sklepy pojawią się w Ostrołęce, Wrocławiu i w Birmingham. (gum)