2015-02-06

Gabinet blisko ludzi

W salonie fotodepilacji liczy jakość oferowanych usług i łatwość dotarcia do gabinetu.

Gabinet blisko ludzi fot. DepilConcept

Gabinety świadczące usługi fotodepilacji, tzn. usuwania nadmiernego owłosienia za pomocą impulsu światła laserem IPL, najczęściej zlokalizowane są w okolicy dużych osiedli mieszkalnych lub w pobliżu galerii i ulic handlowych, które generują duży ruch. Nie jest to miejsce, do którego trafia się przypadkowo, niemniej jednak nawet przy tak określonej grupie klientów, jaką cechuje się ten biznes, można się spodziewać osób, które zajrzą do gabinetu „przy okazji”. Dlatego dobrze, aby w sąsiedztwie działały inne placówki użyteczności publicznej: sklepy, urzędy lub np. przychodnia. Doskonale sprawdzają się lokale funkcjonujące w ciągu handlowym na parterze osiedli mieszkalnych.

Gabinety fotodepilacji nie są rozmieszczone tak gęsto, jak salony fryzjerskie czy kosmetyczne. Dlatego właściciele sieci DepilConcept dbają, aby usługi ich sieci były łatwo dostępne także dla osób, które dojeżdżają do salonu z dalszych części miasta. Znacznym ułatwieniem jest wówczas parking, który stanowi ważny, choć nie decydujący, atut lokalizacji.  

- Bliskość i łatwość dotarcia do gabinetu liczy się tutaj tak samo, jak jakość oferowanych w nim usług. Optymalny lokal powinien mieć ok. 40m2 i być widoczny z ulicy. O ostatecznym wyborze miejsce decyduję wspólnie z franczyzodawcą. Wyposażenie oraz wystrój zapewnia centrala. Dostarcza sprzęt, ale także meble do recepcji, kosmetyki, ręczniki czy tapety na ścianę, tak aby wszystkie gabinety miały wspólny koncept – wyjaśnia Katarzyna Broszko-Dziedzic, franczyzobiorczyni 3 gabinetów DepilConcept z Wrocławia.

Lokal z przeznaczeniem na salon fotodepilacji powinien pomieścić dwa gabinety zabiegowe oraz recepcję. Optymalny metraż wynosi od 30 do 50 m2. Lokal musi spełniać podstawowe wymogi sanepidu, przede wszystkim mieć  doprowadzoną instalację wodno-kanalizacyjną oraz wentylację.

- Zazwyczaj w ciągu miesiąca udaje się znaleźć lokal i rozpocząć prace przygotowujące do otwarcia – przyznaje Mariusz Włoczkowski, kierownik Rozwoju Franczyzy DepilConcept.

Gabinet zabiegowy musi być wyposażony w łóżko, lampę kosmetyczną, urządzenie IPL oraz umywalkę. Dodatkowe umeblowanie stanowi szafka do przechowywania kosmetyków i ręczników. W recepcji, gdzie klienci oczekują na zabieg, powinno znaleźć się biurko lub lada recepcyjna, miejsce do siedzenia oraz stolik, na którym można położyć gazety czy postawić filiżankę z kawą.

Salony fotodepilacji działają przede wszystkim w dużych miastach, gdzie świadomość tego rodzaju usług wśród klientów jest największa. Specjalistyczne gabinety fotodepilacji otwierane są w miejscowościach powyżej 40 tys. mieszkańców. Mogą również stanowić uzupełnienie oferty działających już salonów kosmetycznych. Takie rozwiązanie proponują właściciele sieci DepilConcept w ramach formatu InSide, gdzie wystarczające jest 12m2 z podstawowym wyposażeniem gabinetu zabiegowego. (kk)