2015-01-22

Klient chętnie przyjdzie na imprezę

Przyciąganie klientów do galerii handlowej wchodzi na nowy poziom. Pomagają w tym wszelkiego rodzaju eventy.

Klient chętnie przyjdzie na imprezę freeimages.com

Eventy organizowane w galeriach handlowych zmieniały się na przestrzeni lat. Kiedyś były to prawie wyłącznie koncerty mniej lub bardziej znanych muzyków, dziś wachlarz gości jest o wiele szerszy i wykracza daleko poza sferę muzyczną.

Najpopularniejsze są oczywiście spotkania z wszelkiej maści celebrytami, którzy prowadzą program artystyczny i zabawiają klientów centrum swoimi komentarzami. Galerie decydują się także na pokazy kulinarne połączone np. z targami żywności ekologicznej. W okresie wakacyjnym w pobliżu wielu centrów handlowych powstają boiska do siatkówki plażowej czy mini tory gokartowe. Podczas imprez swoje dokonania prezentują również wszelkiej maści szkoły i instytucje kulturalne, które coraz częściej mają swoje siedziby właśnie w galeriach handlowych. Klienci, którzy przychodzą do centrum w dniu imprezy mogą więc podziwiać pokazy tańca, sztuk walki, czy przedstawienia ognisk teatralnych, a czasem nawet za darmo nauczyć się podstaw danej dyscypliny. W galeriach handlowych możemy również oglądać wystawy, jak chociażby kontrowersyjna wystawa Bodies the exhibiton w warszawskim Blue City.

Wszelkiego rodzaju eventy mają za zadanie przede wszystkim promocję obiektu i poinformowanie o nim jak największej liczby potencjalnych klientów. Jednak sama informacja to nie wszystko, bo o wiele ważniejsze jest, żeby klient do tej galerii przyszedł, a później wyszedł z niej zadowolony z zakupów. Oczywiście wszystko można zmierzyć, a wyniki badań przedstawić najemcom. Na taki krok zdecydowało się C.H. Riviera w Gdyni, które przeanalizowało zachowania klientów podczas imprezy zorganizowanej z okazji pierwszej rocznicy otwarcia galerii. Analizy dokonała firma Cherry, która analizuje i przetwarza dane uzyskane na podstawie monitoringu telefonów komórkowych na terenie centrum handlowego.

Z analiz przeprowadzonych przez firmę Cherry wynika, że liczba klientów odwiedzających Rivierę w czasie trwania eventu była o 22 proc. większa w porównaniu z poprzednim weekendem, aż 38 proc. tego wzrostu wygenerowali klienci, którzy pojawili się w centrum po raz pierwszy. Klienci, którzy przybyli do Riviery w dniu imprezy, przebywali w niej znacznie dłużej niż zazwyczaj. Najwięcej osób spędziło w galerii więcej niż 3 godziny. Event dobrze wpłynął również na obroty sklepów, które były bezpośrednio zaangażowane w jego organizację. Marki odzieżowe promowane podczas imprezy odwiedziło średnio 1,5 razy więcej klientów, a drogeria zanotowała trzykrotny wzrost zainteresowania.

-Jednym z najważniejszych wniosków potwierdzających skuteczność organizacji wszelkiego rodzaju imprez, jest fakt, że klienci, którzy odwiedzili galerię podczas trwania imprezy później chętnie do niej wracają. W przypadku C.H. Riviera w ciągu 30 dni od imprezy do galerii powróciło 10 proc. nowych klientów – mówi prezes firmy Cherry, Paweł Henke.

Dane dostarczone zarządcom C.H. Riviera pokazują, że dzięki odpowiednim narzędziom monitorującym ruch klientów można uzyskać precyzyjne informacje dotyczące skali zainteresowania wydarzeniem, zachowań klientów, czy też czasu, jaki spędzili w galerii.
(mak)

Magdalena Krocz
Magdalena Krocz Redaktor prowadzący lokalnabiznes.pl, PROFIT system

mkrocz@lokalnabiznes.pl