2015-01-28

Salon jak złoto

Inwestycja sklep jubilerski wynosi około 4 tys. zł na metr kwadratowy.

Salon jak złoto Fot. Briju

Salony jubilerskie Briju działają przede wszystkim w galeriach handlowych. Ich optymalna powierzchnia waha się od 60 do 80 m2. Gnieźnieńska spółka, do której należy marka Briju, uruchamia salony własne, ale również współpracuje z partnerami biznesowymi. W ramach współpracy, przedsiębiorca otrzymuje (odpłatnie) nie tylko lokal już pozyskany przez centralę, ale także przeszkolony personel.

Aranżacja wnętrza salonów Briju utrzymana jest w nowoczesnym, minimalistycznym stylu, co wyróżnia markę spośród innych salonów jubilerskich. Lokal podzielony jest na strefy, w których prezentowane są poszczególne firmowe kolekcje. Wszystkie produkty prezentowane są w podświetlonych pionowych ekspozytorach. Aranżacją wnętrza zajmują się specjaliści Briju, którzy przygotowują projekt dostosowany do układu pomieszczenia i wymogów marki. Firma zapewnia również meble.

Pod koniec 2014 roku pod logo Briju działało łącznie 12 punktów. Salony Briju mieszczą się m.in. w Galerii Brama Mazur w Ełku, Odrzańskich Ogrodach w Kędzierzynie-Koźlu, Marcredo Center Kutno i w Galerii Bursztynowej w Ostrołęce. Tegoroczny plan rozwoju zakłada uruchomienie minimum 20 nowych salonów sprzedaży na terenie całego kraju. Najbliższe otwarcie - jeszcze w styczniu - to drugi sklep we Wrocławiu. W marcu salon Briju pojawi się również w Elblągu.

Spółka, oprócz sprzedaży detalicznej, jest jednocześnie producentem biżuterii i współpracuje z ponad 60 sklepami w całej Polsce.

- W minionym roku wyraźnie wzrosły wyniki w obu segmentach działalności – segmencie surowcowym i jubilerskim. Jest to zasługa rozwoju działalności grupy - w segmencie surowców zwiększyliśmy wolumeny handlu srebrem, na którym możemy osiągnąć wyższe marże. Natomiast w segmencie jubilerskim rozwinęliśmy sieć sprzedaży pod marką Briju – mówi Przemysław Piotrowski, prezes spółki Briju. - Dzięki własnemu zakładowi produkcji elastycznie możemy reagować na zmieniające się trendy rynkowe. Liczymy również na dalszy rozwój segmentu surowcowego – dodaje. (asie)