2015-01-26

Usługi we właściwym miejscu

W punktach MBE metraż i rozkład pomieszczeń mają drugorzędne znaczenie. Liczy się przede wszystkim atrakcyjne biznesowo otoczenie.

Usługi we właściwym miejscu Fot. MBE

Pod marką Mail Boxes Etc. (MBE) partnerzy oferują usługi biurowo-biznesowe dla firm i klientów indywidualnych. Wśród nich są, m.in. wysyłki kurierskie i usługi transportowe oraz wynajem skrytek pocztowych wraz z dostępem do w pełni wyposażonego stanowiska komputerowego. W przypadku tego typu usług największe znaczenie ma usytuowanie punktu – jak najbliżej potencjalnego klienta.

- Lokal powinien znajdować się na parterze i posiadać witrynę. Klient powinien mieć również zapewnioną dogodną możliwość zaparkowania w okolicy punktu. Optymalne lokalizacje to główne ciągi komunikacyjne oraz miejsca o dużym natężeniu ruchu pieszych – mówi Dawid Wojtarowicz, menedżer ds. wsparcia rozwoju firmy Mail Boxes Etc. - Metraż i rozkład jest sprawą indywidualną i zależny jest również od preferencji i decyzji inwestycyjnych danego franczyzobiorcy. My z naszej strony zapewniamy fachowe doradztwo i pomoc na każdym etapie aranżacji lokalu.

Marka MBE jest obecna na polskim rynku od 11 lat. Do niedawna właścicielem licencji master na Polskę była firma Parta, której, w porównaniu do innych krajów Unii Europejskiej, nie udało się uruchomić zbyt wielu placówek. Wynik ten znacząco odbiegał od liczby nowych otwarć w innych krajach, w związku z tym właściciel marki – MBE Worldwide S.p.A. z siedzibą w Mediolanie – postanowił wejść na rynek polski, przebudować system i samodzielnie rozwijać sieć. Spółka ma na tym polu duże doświadczenie i duży kapitał. Firma zarządza siecią ponad 1,5 tys. placówek w wielu krajach Europy i reszty świata. Najwięcej europejskich punktów MBE powstało we Włoszech (528 centrów usługowych), Hiszpanii (189), w Niemczech (149), Wielkiej Brytanii (143) i w Rosji (90). Zdaniem zarządzających potencjał Polski w nadchodzących latach jest porównywalny wielkościowo z Hiszpanią, dlatego firma planuje otwarcie około 10 nowych lokalizacji w 2015 roku ( w miastach, gdzie marka nie jest jeszcze obecna, np. w Białymstoku, Gliwicach, Lublinie i Gdańsku) oraz łącznie 50 oddziałów w ciągu kolejnych trzech lat. Inwestycja w punkt MBE waha się od 100 do 150 tys. zł.(asie)