2015-01-14

Lody z dala od narzędzi

Punkty Carte d’Ore Cafe są stworzone dla galerii handlowych. Są jednak lokalizacje, w których nigdy się nie pojawią.

Lody z dala od narzędzi Carte d'Or Cafe

Sieć Carte d’Or Cafe rozwija się w Polsce od 1998 roku i liczy ponad 40 lokali. Własną lodziarnio-kawiarnie można otworzyć we franczyzie. Kwota inwestycji jest jednak bardzo zróżnicowana, tak jak znaczna jest rozpiętość metrażu, na jakim można uruchomić własne Carte d’Or. Franczyzodawca proponuje otwarcia w ramach czterech formatów: wyspy, lokalu do 60 m2, do 100 m2 oraz powyżej 100 m2. W zależności od wybranej powierzchni wydatki na przygotowanie placówki mogą wahać się od 50 do 350 tys. zł. I tak np. lodziarnio-kawiarnia w sosnowieckiej galerii Plejada liczy 120 m2, a jej otwarcie kosztowało ok. 200 tys. zł. Z kolei otwarty w listopadzie punkt w piotrkowskim Focus Mall działa w lokalu o powierzchni 70 m2, a inwestycja zamknęła się w 100 tys. zł.

Punkty Carte d’Or Cafe, choć dedykowane galeriom, nie mogą jednak zostać otwarte w dowolnym miejscu. Lokalizacja musi spełniać określone warunki.

- Jeden z nich to oczywiście odpowiednia widoczność. Niesłychanie ważne jest jednak również sąsiedztwo lokalu. Lodziarnio-kawiarni nie można otworzyć obok np. sklepu wędkarskiego czy z narzędziami, albo dowolnej placówki, która w żaden sposób nie koresponduje ze stylem marki Carte d’Or Cafe. Najbardziej atrakcyjnymi miejscami są natomiast te w sąsiedztwie sklepów odzieżowych oraz tych z artykułami dziecięcymi. Wiadomo, że najmłodsi odgrywają często ważną rolę w namawianiu rodziców na zakup czegoś słodkiego – tłumaczy Piotr Bieńkowski, współwłaściciel franczyzowych Carte d’Or Cafe w Piotrkowie Trybunalskim i Ełku.

Należący do niego punkt w ełckiej galerii Brama Mazur powstał w miejscu, które zapewnia stały przepływ osób. Jest zlokalizowany przy schodach łączących pierwsze piętro z parterem, co powoduje, że klienci zmierzający na górę muszą przejść obok lodziarni. Placówka w Piotrkowie działa natomiast na parterze galerii Focus Mall. Tam przyciąga m.in. klientów wychodzących ze zlokalizowanego naprzeciwko salonu Empik.

Aktualnie franczyzodawca Carte d’Or Cafe poszukuje partnerów do otwarć w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Gorzowie Wielkopolskim, Tomaszowie Lubelskim oraz Koszalinie. (gum)

Grzegorz Morawski
Grzegorz Morawski Redaktor, PROFIT system

gmorawski@lokalnabiznes.pl