2015-01-13

Kreatywne biuro

Koncern Lego uruchomił w Londynie nietypowe biuro.

Kreatywne biuro Fot. Lego.com

Nowy koncept biurowy łamie wszystkie zasady, które dotychczas obowiązywały w tego typu obiektach. Na powierzchni ponad 2,3 tys. m2 nie ma wyraźnego podziału na działy, stołów, ani biurek przypisanych do danego pracownika. Nawet szef nie ma stałego miejsca pracy.

- Pracownicy muszą przyzwyczaić się do tego, że jedyne co ich określa to efekty pracy a nie dział, w którym są zatrudnieni – mówi Bali Padda, wiceprezes Lego. – Nowe warunki pomogą zwiększyć kreatywność i poprawić współpracę.

Biuro podzielono na strefy – każdą zaprojektowaną w innym stylu: jeśli chcą skoncentrować się na pracy indywidualnej mogą pracować w jednej z tzw. „cichych” miejsc, stworzono również dedykowane miejsca do dyskusji czy telefonicznych rozmów. Dzięki temu, zdaniem przedstawicieli koncernu, każdy członek zespołu będzie mógł się nauczyć czegoś od pozostałych. Jeśli pracownik nie korzysta z miejsca pracy dłużej niż półtorej godziny, musi uprzątnąć je tak, by mogli skorzystać z niego inni.

Biuro w Londynie jest projektem pilotażowym. Jeśli nowy sposób pracy spełni założenia, projekt zostanie w przyszłości wdrożony w pozostałych lokalizacjach koncernu. (asie)