2014-12-17

Konkurencja sięga po lokalizację McDonald’s

Gdy z mapy centrum Warszawy zniknęły „złote łuki” ich miejsce szybko zajęła inna restauracja z burgerami.

Konkurencja sięga po lokalizację McDonald’s fot. 7th Street Bar & Grill

Centrum Warszawy staje się burgerowym zagłębiem – w bliskim sąsiedztwie można tu znaleźć m.in. kilka lokali sieci Bobby Burger, foodtrucki z burgerami i niezależne burgerownie. Z mapy ścisłego centrum zniknęła co prawda najbardziej znana sieć serwująca burgery – McDonald’s, ale jej miejsce szybko zostało zajęte. Powstała tam restauracja 7th Street - to drugi lokal tej sieci w stolicy, pierwszy działa na warszawskim Gocławiu.

- Poszukiwania lokalu w centrum Warszawy trwały 1,5 roku a negocjacje z właścicielem kolejne 3 miesiące, ale udało nam się zdobyć jedną z najlepszych lokalizacji w tym mieście. Jej znaczenie jeszcze wzrośnie, kiedy rewitalizacja Świętokrzyskiej dobiegnie końca – mówi Łukasz Błażejewski, manager ds. franczyzy 7th Street i sieci Meat & Fit.

Nowa restauracja 7th Street mieści się u zbiegu ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej, naprzeciwko kultowej lokalizacji pierwszej polskiej restauracji spod znaku złotych łuków. Podobnie jak w byłej restauracji McDonald’s, w 7th Street do dyspozycji gości zostały oddane dwa piętra, na których zmieściło się blisko 70 miejsc siedzących, całość zajmuje 185 m2. Na każdym z poziomów jest też osobny bar.

Lokal został podzielony na trzy strefy. Pierwsza z nich to strefa szybkiej obsługi na parterze, na pierwszym piętrze znajduje się sala konsumpcyjna oraz wydzielona z niej część kawiarniana, w której klienci mogą się napić kawy i herbaty oraz zjeść coś słodkiego. Rozwój tej ostatniej strefy ma być w przyszłym roku priorytetem, a kąciki kawiarniane będą się pojawiać w kolejnych restauracjach 7th Street.

Sieć rozwija się nie tylko w Warszawie, w połowie grudnia została otwarta restauracja we Wrocławiu. Trwają też prace remontowe w lokalu w centrum Krakowa, którego otwarcie planowane jest na luty przyszłego roku. Nowe restauracje 7th Street pojawią się również w galeriach handlowych. W styczniu amerykańskie burgery będą mogli zjeść klienci CH Jantar w Słupsku oraz Riviery w Gdyni.
(mak)