2014-12-10

Mount Blanc atakuje Wedla na jego terenie

Miłośnicy słodkości już niedługo będą mogli się napić gorącej czekolady i zagryźć czekoladową pralinką w nowej pijalni.

Mount Blanc atakuje Wedla na jego terenie fot. Mount Blanc

 Mount Blanc to kolejna duża sieć pijalni czekolady, która rozpoczyna szturm na Warszawę. Jesienią tego roku swoją pijalnię na jednej z głównych ulic Warszawy, przy Krakowskim Przedmieściu, otworzył E. Wedel. Konkurencja serwująca belgijską czekoladę, czyli sieć Pijalni Czekolady i Kawy Mount Blanc nie pozostała dłużna. W połowie stycznia przyszłego roku ma zostać otwarta  największa z dotychczas działających pijalni.

-Nasza największa pijalnia będzie mieścić się przy ul. Chmielnej w Warszawie i zajmie lokal o powierzchni ok. 250m2 – mówi Michał Piasecki, pełnomocnik zarządu Mount Blanc. - Znalezienie odpowiedniego lokalu zajęło nam ponad rok. Ostatecznie nowa pijalnia powstanie z połączenia dwóch znajdujących się obok siebie lokali. W jednym z nich już wcześniej prowadzona była działalność gastronomiczna. Prace remontowe trwają od października tego roku.

Pod logo Mount Blanc działa obecnie 21 pijalni czekolady, z których 13 prowadzą franczyzobiorcy.  Najwięcej lokali, bo aż 11, zostało otwartych w ciągu dwóch ostatnich lat, ale właściciele sieci zapowiadają kolejne otwarcia. Oprócz pijalni w stolicy w sieci Mount Blanc pojawią się przynajmniej cztery nowe pijalnie. W kolejnych miesiącach nowego roku firma zamierza uruchomić pijalnie w Lublinie, Łodzi i Bydgoszczy. Liczy również na to, że uda się sfinalizować projekty, które są obecnie w fazie negocjacji.

Lokale, w których działają punkty sieci Mount Blanc mają od 100 do 150 m2. Ich wielkość zależy o lokalizacji, w jakiej działa pijalnia. Jeśli punkt Mount Blanc jest otwarty w galerii handlowej, wówczas lokal musi mieć ok. 100 m2, jeśli zaś pijalnia działa w lokalu przy ulicy, wówczas musi on mieć co najmniej 150 m2 powierzchni oraz miejsce na ogródek letni.

-Najwięcej pijalni Mount Blanc działa w galeriach handlowych, jednak zauważamy, że lokale działające przy ruchliwych ulicach również doskonale się nadają do prowadzenia naszej działalności. W tym drugim przypadku preferujemy deptaki oraz główne ulice miast – wyjaśnia Michał Piasecki, pełnomocnik zarządu Mount Blanc.

Punkty należące do sieci Pijalni Czekolady i Kawy Mount Blanc podzielone są na dwie części – w obu króluje belgijska czekolada i palona w tym kraju kawa. Pierwsza z nich to kawiarnia, w której klienci mogą delektować się gorąca, albo zimną czekoladą do picia oraz różnymi napojami przyrządzanymi na bazie kawy. W ofercie części restauracyjnej znajdują się również desery, niekoniecznie przygotowywane na bazie czekolady. Druga część każdej Pijalni Czekolady i Kawy Mount Blanc to sklep z belgijskimi pralinkami.

 

(mak)