2014-12-03

Lublin za pół ceny

W mieście zostało otwarte pierwsze centrum wyprzedażowe.

Lublin za pół ceny fot. facebook.com/OutletCenterLublin

Centra wyprzedażowe są w Polsce najmniej popularnym formatem obiektów handlowych. Jak wynika z Raportu PRCH Retail Research Froum centra tego typu stanowią zaledwie 2 proc. zasobów nowoczesnej powierzchni handlowej dostępnej na polskim rynku.

-W pierwszej połowie 2014 roku w naszym kraju działało zaledwie 10 centrów wyprzedażowych. Wszystkie były zlokalizowane w największych miastach liczących co najmniej 400 tys. mieszkańców – mówi Kamila Wykrota, dyrektor działu badań i rozwoju DTZ.

Najnowsza galeria specjalizująca się w sprzedaży końcówek kolekcji została otwarta 3 grudnia tego roku w Lublinie. To kolejne centrum handlowe, które w tym roku zostało otwarte w tym mieście, a to jeszcze nie koniec otwarć dużych obiektów handlowych w Lublinie, bo już na początku przyszłego roku do konkurentów dołączy kolejne centrum handlowe – Tarasy Zamkowe.

- Większość centrów outletowych powstaje na terenie zachodniej i centralnej Polski, natomiast na wschodzie ich brakuje. Zdecydowaliśmy się zapełnić tę lukę, dlatego zdecydowaliśmy się na Lublin. W tym regionie jest duże zapotrzebowanie na centra oferujące produkty w niższych cenach - mówi Paulina Mikołajczuk z Outlet Center Lublin. - Poza tym Lublin jest miastem studenckim, a ta grupa stawia sobie za cel oszczędne zakupy.

Outlet Center Lublin będzie miało docelowo 80 sklepów, które zajmą łącznie ok. 12,5 tys. m2. Budynek będzie miał dwie kondygnacje: w podziemiach znajdzie się parking a na parterze hala sprzedażowa. Całość będzie nawiązywać wyglądem do fabrycznych wnętrz. Ten efekt architekci uzyskali m.in. poprzez pozostawienie elementów stalowej konstrukcji,  czy czerwoną cegłę na ścianach. Właściciele obiektu nie powinni narzekać na brak klientów, bowiem w zasięgu Outlet Center Lublin znajduje się ponad 350 tys. potencjalnych odwiedzających. Na razie w galerii jest otwartych ponad 20 sklepów. Wśród najemców znaleźli się m.in.: Wittchen, Cross Jeans, Reserved, Cropp, Mohito, 4F, Adidas, Emporio Armani oraz Empik.

Inwestorem jest spółka Outlet Retail Management wchodząca w skład grupy deweloperskiej ADV Por Property Investment. Oprócz Outlet Center w Lublinie fira buduje obecnie podobny obiekt w Białymstoku, a w planach są  kolejne inwestycje tego typu. (mak)