2014-12-04

Kuchnia w centrum uwagi

Sklep z wyposażeniem wnętrz musi być urządzony ze smakiem. Zwłaszcza, jeśli sprzedaje się w nim akcesoria kuchenne.

Kuchnia w centrum uwagi fot. Duka

Duka, to szwedzka sieć sklepów z wyposażeniem wnętrz. Zdaniem twórców firmy – centralnym miejscem domu jest kuchnia i to w niej koncentruje się życie całego domu. Dlatego też w salonach Duka sprzedawane są produkty, które pomogą klientom stworzyć w kuchni niepowtarzalny klimat: akcesoria kuchenne, porcelana, sztućce, ale też sezonowe dekoracje czy tekstylia. Firma prowadzi w Polsce 34 sklepy, które obsługują klientów z największych miast.

-Przez ostatnie lata pracowaliśmy nad umocnieniem konceptu na rynku i wdrożeniem rozwiązań, które pozwoliłyby naszym franczyzobiorcom z sukcesem prowadzić własny biznes – mówi Teresa Szynkiewicz, dyrektor ds. franczyzy Duka. - Zależy nam również na zdecydowanym rozwoju sieci. Dotychczas nasza sieć rozwijała się w tempie 3 - 4 placówek rocznie, liczymy na to, że z pomocą franczyzobiorców w ciągu dwóch lat uda nam podwoić liczbę już działających sklepów.

Sklepy z wyposażeniem wnętrz należące do sieci Duka mają od 90 do 100 m2 i działają w popularnych centrach handlowych. Właścicielom sieci zależy na tym, żeby ich placówki pojawiały się na parterze obiektu, ale nie oznacza to, że lokale znajdujące się w innych miejscach są z góry skazane na odrzucenie.

- Wiele lat obecności na rynku owocuje dużą rozpoznawalnością marki, co zdecydowanie ułatwia wejście do wielu centrów handlowych i wynajęcie atrakcyjnych lokali. Dlatego jeśli przyszły franczyzobiorca nie czuje się na siłach samodzielnie negocjować warunki najmu, to może w tej kwestii liczyć na wsparcie ze strony centrali –  wyjaśnia Teresa Szynkiewicz.

Placówki należące do sieci Duka charakteryzują się prostotą i stonowanym wystrojem, mają jednak kilka charakterystycznych elementów, które decydują o tożsamości marki. Dominującym kolorem jest biel, która nie tylko pokrywa ściany i podłogi w lokalu, białe są również wszystkie elementy wyposażenia wnętrza. Wszystkie sklepy Duka mają też regularne kształty – kwadratu bądź prostokąta. Bardzo ważnym elementem aranżacji wnętrza jest oświetlenie, które pozwala nie tylko wyeksponować produkty, ale również nadaje pomieszczeniom przyjazny i radosny klimat.

-Dostarczamy franczyzobiorcom gotowe projekty aranżacji lokalu, dostosowane do konkretnych pomieszczeń i uwzględniające rozstawienie oraz oświetlenie mebli pozwalające najkorzystniej wyeksponować dostępne produkty – wyjaśnia Teresa Szynkiewicz.  

Oprócz klasycznej oferty produktowej w sklepach Duka pojawia się wiele produktów sezonowych. W tej materii sieć niewiele różni się od sklepów odzieżowych, ponieważ podobnie jak one, wprowadza nowe kolekcje dwa razy do roku. W okresie wiosna – lato w sklepach Duka można znaleźć produkty związane z Wielkanocą oraz różnymi aktywnościami na świeżym powietrzu – np. akcesoria piknikowe, przedmioty potrzebne przy grillu itp. W okresie jesienno – zimowym w  sklepach pojawia się oferta związana ze świętami Bożego Narodzenia. (mak)