2014-11-25

Galeria pod lupą

Najemca lokalu w galerii handlowej musi mieć dokładne informacje dotyczące potencjalnych klientów. Tylko wtedy można dopasować ofertę do ich oczekiwań i dzięki temu zarobić więcej.

Galeria pod lupą fot. Cherry Business Performance Management

Centra  handlowe przekazują  swoim najemcom informacje o liczbie klientów odwiedzających dany obiekt, tzw. footfall. Są to jednak dane odnoszące się do całej galerii handlowej. Tymczasem najemcom potrzebne są dużo bardziej szczegółowe informacje. Właściciele pojedynczych sklepów często zadają sobie pytania: Jaki odsetek wszystkich klientów centrum wchodzi do mojego sklepu? Jaka liczba klientów przechodzi przed moją witryną?  Jaki odsetek klientów którzy przechodzą przed moja witryna wchodzi do środka? Takich informacji nie uzyska się na podstawie danych z systemów footfall, dlatego galerie handlowe wprowadzają dużo bardziej zaawansowane, a co za tym idzie dokładniejsze i bardziej szczegółowe metody mierzenia natężenia ruchu. Przykładem takiego narzędzia może być zastosowana w Centrum Riviera platforma analityczna Indoor Trax w której przetwarzane są dane pochodzące z anonimowego monitorowania ruchu klientów placówki handlowej. W Rivierze monitoring oparty jest na istniejącej infrastrukturze WiFi, aczkolwiek informacje mogą pochodzić również  z innych źródeł: modułów BLE, dedykowanych sensorów czy kamer 3D.

Jedną z możliwości nowego pakietu oferowanego przez firmę Cherry  są raporty cross shopping, które pokazują współzależności pomiędzy sklepami wybieranymi przez klientów centrum handlowego. Z raportu możemy się dowiedzieć, że np.: 15 proc. klientów którzy odwiedzili sklep sieci H&M podczas tej samej wizyty w centrum weszło do salonu Zara, 10 proc. do Reserved, a 5 proc. do Saturna. Tak dokładna analiza ruchu pozwala również, a może przede wszystkim zbudować profil behawioralny każdego klienta - na podstawie informacji o jego aktywności wewnątrz centrum handlowego. Znajomość tego profilu pozwala dostosować ofertę centrum do potrzeb odwiedzających go klientów.(mak)

Paweł Henke, Cherry
Paweł Henke, Cherry prezes, Cherry Business Performance Management

Cherry Business Performance Management dostarcza narzędzi do monitorowania ruchu i zachowań klientów w galeriach handlowych.