2014-11-21

Lokal dla agenta ubezpieczeń

Ubezpieczenia można sprzedawać nawet na niewielkiej powierzchni, jednak ważne, aby w pobliżu znajdował się parking.

Lokal dla agenta ubezpieczeń Fot. Marek Relich

Przed podjęciem decyzji o założeniu firmy zajmującej się sprzedażą ubezpieczeń należy przede wszystkim przeprowadzić dokładną analizę otoczenia i konkurencji. Bardzo istotna jest ocena potencjału i specyfiki konkretnego miejsca, w którym planuje się sprzedaż usług. Każdy agent zainteresowany pracą w branży ubezpieczeniowej powinien odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie produkty chciałby posiadać w swojej ofercie (może np. sprzedawać wyłącznie ubezpieczenie OC i AC wielu firm ubezpieczeniowych lub wszystkie produkty jednego towarzystwa - przyp. red.) oraz do jakiego segmentu klienta i w jaki sposób będzie skutecznie docierał.

Swoją działalność na rynku ubezpieczeń można prowadzić na kilka sposobów: otworzyć własne biuro, sprzedawać mobilnie lub przez Internet. Rola Internetu jest znacząca, lecz nic nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z doradcą w placówce. Klienci sprawdzają dostępne oferty ubezpieczenia, np. korzystając z kalkulatorów OC i AC dostępnego na stronach internetowych, natomiast zakupu wolą dokonać osobiście u ubezpieczyciela, czy właśnie w multiagencji, gdzie doradcy porównują i doradzają, która oferta będzie dla konkretnej osoby najkorzystniejsza. CUK Ubezpieczenia pomaga potencjalnym parterom dokładnie określając parametry lokalu w którym powinna być prowadzona placówka franczyzowa.

Każda multiagencja ma własne wymogi wobec lokalizacji i lokalu. Na oddziały ogólnopolskiej multiagencji takiej jak CUK Ubezpieczenia najbardziej optymalne są lokale o wielkości około 30 m2 znajdujące się na parterze, z parkingiem, dużą witryną. Kluczowa jest również sama lokalizacja takiego punktu i otoczenie. Najkorzystniejszą strategicznie lokalizacją dla przedstawicielstwa mulitagnecji jest dobrze widoczne miejsce przy ruchliwej ulicy sąsiadujące z punktami handlowymi, usługowymi lub urzędami i pobliskim parkingiem lub kilkoma miejscami postojowymi. Wspieramy naszych parterów nawet w kwestii wyboru lokalizacji, albowiem każdorazowo oceniamy potencjał proponowanej lokalizacji poprzez analizę zagęszczenia ludności, rozpoznawalności miejsca, dostępności oraz sąsiedztwa punktów handlowo-usługowych. Chcemy, aby nasi partnerzy mieli lokal, który zagwarantuję sukces przedsięwzięcia. (asie)

Monika Grabowska, CUK Ubezpieczenia
Monika Grabowska, CUK Ubezpieczenia dyrektor rozwoju sieci zewnętrznej, CUK Ubezpieczenia

odpowiedzialna m.in. za rekrutację kandydatów i otwarcia placówek partnerskich pod marką CUK Ubezpieczenia.