2014-11-18

Jelenia Góra będzie mieć Nowy Rynek

Nowa galeria powstaje w pobliżu dworca PKS. Taka lokalizacja ma jej zapewnić stały dopływ klientów, ale wymaga od architektów nietypowych rozwiązań.

Jelenia Góra będzie mieć Nowy Rynek fot. TK Development

Nowa galeria handlowo-usługowa powstaje w samym sercu Jeleniej Góry, pomiędzy al. Jana Pawła II oraz ul. Podwale w pobliżu Rynku Starego Miasta. Obiekt będzie miał 56 tys. m2 powierzchni całkowitej, a do dyspozycji najemców zostanie oddane 24 tys. m2. W galerii Nowy Rynek znajdzie się miejsce dla 115 sklepów i punktów usługowych.

- Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się podjąć z nami współpracę, zwracają uwagę na pierwszorzędną lokalizacją w centrum miasta, bardzo dobre marki odzieżowe, które otworzą sklepy w naszym centrum handlowym. Lokalny biznes zwraca uwagę, w którym miejscu centrum handlowego otworzyć swój sklep, żeby obroty sklepu były jak najwyższe. Lokalni przedsiębiorcy stawiają na sprzedaż odzieży oraz gastronomię – opowiada Jarosław Lipiński, dyrektor Działu Najmu i Rozwoju TK Development.

Lokalizacja Nowego Rynku jest ciekawa z jeszcze jednego względu – galeria będzie połączona z pobliskim dworcem PKS. Taka lokalizacja niesie za sobą duży potencjał, bowiem z usług dworca korzysta rocznie ok. 4 mln osób. Jednocześnie zintegrowanie galerii handlowej i dworca wymaga od inwestora nieco innego rozmieszczenia sklepów, niż zwykło się to robić w większości galerii handlowych. W Nowym Rynku oferta modowa znajdzie się głównie na piętrze galerii. Wyjątek będą stanowić sklepy dwupoziomowe marek H&M oraz Reserved. Na parterze obiektu znajdą się punktu usługowe, sklepy obuwnicze, supermarket Intermarche oraz strefa gastronomiczna.

-Kompletując najemców galerii chcielibyśmy zachować równowagę pomiędzy dużymi sieciami i mniejszymi firmami. Zależy nam również na zbilansowaniu podaży sklepów odzieżowych, usług,  firm z branży rozrywkowej oraz gastronomii. Nie bez znaczenia są potrzeby mieszkańców. W związku z tym koncepcja wynajmu powierzchni handlowych powinna również uwzględniać potrzeby płynące z miasta i okolic – zaznacza Jarosław Lipiński.

Centrum handlowe Nowy Rynek jest realizowane jako joint venture dwóch spółek: TK Development oraz funduszu inwestycyjnego Heitman. Postępy w budowie galerii są widoczne gołym okiem – prace konstrukcji podziemia są już na ukończeniu i powoli rozpoczynają się prace związane z konstrukcją parteru. Pierwsi klienci będą mogli zrobić zakupy jesienią przyszłego roku. W Jeleniej Górze działają już dwie duże galerie handlowe oraz pięć mniejszych pasaży. (mak)