2014-10-09

Komputery w dwóch odsłonach

Grupa AB rozwija dwie sieci franczyzowe – Alsen i Kakto. Obowiązują w nich jednak zupełnie różne wymogi lokalowe.

Komputery w dwóch odsłonach Alsen

Obecny na rynku od dekady Alsen i uruchomione w czerwcu 2014 roku Kakto oferując podobny asortyment. Na sklepowych półkach znajdziemy sprzęt RTV i AGD. Ich operator, zajmująca się dystrybucją IT Grupa AB, dedykuje jednak każdy z nich nieco innym realiom lokalizacyjnym.

Choć salony Alsen można spotkać w dużych miastach, w tym w centrach handlowych, to powstają one głównie z myślą o klientach z małych miejscowości (do 20 tysięcy mieszkańców).

To duży komfort dla osób z niewielkich miast, bo salon znajduje się blisko ich miejsca zamieszkania. Wielkość salonu uzależniona jest od wielkości miasta, w związku z czym poszczególne placówki mogą znacznie różnić się między sobą pod względem metrażu – tłumaczy Janusz Zdebel, prezes Alsen.

Kwota inwestycji, którą muszą ponieść franczyzobiorcy, jest zróżnicowana i zależna od wielkości salonu oraz zapotrzebowania na wizualizację. Wizualizacja Alsen jest dedykowana dla poszczególnych salonów sieci, tworzona każdorazowo zgodnie z zapotrzebowaniem na konkretne jej elementy. W zależności od liczby oraz wielkości elementów, koszt może wynieść od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.

Sieć Kakto składa się natomiast z lokali o powierzchni od kilkudziesięciu do nawet tysiąca metrów kwadratowych. Preferowane są sklepy, w których można wyeksponować typowe produkty z kategorii RTV i AGD. Takie rozwiązanie daje klientowi końcowemu możliwość porównania kilku produktów i dokonania najlepszego wyboru przy wsparciu sprzedawcy.

Oferta współpracy z Kakto jest prezentowana potencjalnym partnerom we wszystkich tych miejscowościach, które w ocenie firmy dysponują odpowiednim potencjałem sprzedażowym – mówi Zdebel.

W sieci Kakto obowiązują trzy stopnie wizualizacji, uzależnione od generowanych obrotów oraz wielkości sklepu. W przypadku spełnienia określonych warunków koszty te są pokrywane przez franczyzodawcę. Przedsiębiorcy uruchamiający swój sklep będą musieli jednak przeznaczyć na inwestycję kwoty od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

W ramach sieci Alsen działa blisko 400 sklepów. Kakto ma ich 90, ale już w połowie przyszłego roku ich liczba ma powiększyć się do 150.

(gum)