2014-12-30

Bazar z 1001 nocy

Jeszcze kilka lat temu sklepy tłumnie przenosiły swoje realne placówki do wirtualnej rzeczywistości. Teraz e-commerce szuka lokalu dla siebie.

Bazar z 1001 nocy fot. etnobazar

Z wirtualnej rzeczywistości do całkiem realnego sklepu postanowił wyjść EtnoBazar.pl. To platforma sprzedażowa, na której dostępne jest rękodzieło ze wszystkich kontynentów. Od połowy grudnia tego roku część przedmiotów można obejrzeć w show-roomie, który mieści się w Gliwicach.

Zależało nam na stworzeniu klimatycznego miejsca, w którym czuć będzie powiew egzotyki, a do tego dużo lepiej nadaje się otoczenie zabytkowych budynków, niż nowoczesna galeria handlowa. Dlatego nasz wybór padł właśnie na okolice rynku w Gliwicach. Poza tym w takiej okolicy dużo łatwiej jest zachęcić do odwiedzin turystów, którzy mogą w naszym sklepie kupić pamiątki z Polski – wyjaśnia Sebastian Kuffel, prezes zarządu Menager Group, właściciela serwisu EtnoBazar.pl.

Stacjonarna placówka EtnoBazar.pl ma niewiele ponad 120 m2, z czego 80 m2 zajmuje część pokazowa i sprzedażowa. Punkt mieści się w centrum Gliwic, w jednej z bocznych uliczek odchodzących od rynku. W show-roomie pojawiła się część przedmiotów, które wcześniej można było oglądać jedynie na ekranie monitora. Jest to również punkt, w którym klienci mogliby osobiście odbierać zamówione wcześniej rzeczy. Stworzenie stacjonarnego punktu sprzedaży ma być korzystne również dla sklepów, które sprzedają na platformie EtnoBazar.pl, bo przekazując produkty do nowego show-roomu mogą obniżyć koszty dostawy. (mak)

Magdalena Krocz
Magdalena Krocz Redaktor prowadzący lokalnabiznes.pl, PROFIT system

mkrocz@lokalnabiznes.pl