2014-10-06

Przemeblowanie u Muszkieterów

W supermarketach Intermarche i Bricomarche szykują się zmiany.

Przemeblowanie u Muszkieterów Intermarche

Strategia o nazwie „Polska CAP 2020”, którą w tym roku przyjęła Grupa Muszkieterów, przyniesie spore zmiany nie tylko w liczbie supermarketów Intermarche i Bricomarche, ale też w sposobie ich urządzenia. Do końca dekady sieć ma powiększyć się o 500 punktów, a zarządzające nią stowarzyszenie przedsiębiorców przeznaczy na inwestycje łącznie 6 mld zł.

Największe zmiany czekają supermarkety spożywcze. Muszkieterowie wzbogacają gamy produktów dostępne w swoich punktach sprzedaży. W tym roku powiększono ofertę supermarketów Intermarché o 2 tysiące nowych pozycji asortymentowych. Muszkieterowie pójdą jednak krok dalej i już w przyszłym roku wprowadzą na rynek nowy koncept - Intermarché Super. Ma go charakteryzować przyjazna klientowi aranżacja sklepu, nowoczesny design wnętrza i ekspozycja produktów oraz dedykowane strefy produktowe. W jego ramach dostępna będzie jeszcze bogatsza oferta produktowa, dostosowana do charakterystyki poszczególnych regionów oraz otoczenia supermarketów. Na sklepowych półkach znajdzie się większa ilość produktów świeżych, regionalnych i lokalnych, lada z wędlinami z własnej wędzarni oraz mięsem z rozbioru na miejscu czy rozbudowana oferta dań gotowych. Supermarkety, które będą budowane od 2015 r. będą powstawać już według nowego konceptu Intermarché. W przyszłym roku rozpocznie się również adaptacja istniejących punktów sprzedaży sieci do nowego formatu.

Ważną zmianą organizacyjną w sposobie urządzenia Intermarche ma być wprowadzenie puntu odbioru zakupów Le Drive, przeznaczonego dla klientów kupujących w internecie. Rozwiązanie będzie testowane w dwóch wersjach –  odbioru zakupów bez konieczności wysiadania z samochodu oraz w dedykowanym punkcie na terenie supermarketu. Projekt pilotażowy, który rozpocznie się w Polsce za kilka tygodni, prowadzony będzie w 2 miejscowościach różnej wielkości i ze zróżnicowanym otoczeniem handlowym.

Drive to nasza odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów i ewoluujące trendy rynkowe oraz tendencje zakupowe wśród Polaków – mówi Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

Zmiany nie ominą też sieci Bricomarche, oferującej artykuły dla domu i ogrodu, choć akurat tam remodelling placówek trwa już od dłuższego czasu i dotyczy punktów otwartych przed 2007 roku (później sklepy uruchamiane były na podstawie odświeżonych projektów). Wciąż jeszcze na modernizację czeka ok. 30 proc. supermarketów.

Do końca 2015 roku wszystkie supermarkety Bricomarche zyskają nową wizualizację – zapowiada pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów ds. sieci Bricomarche Marian Słomiak. - Sklepy po przebudowie mają nieco mniejsze magazyny, więcej towarów jest przechowywanych na regałach, które zyskały bardziej dyskontowy charakter. Pod względem asortymentu położyliśmy większy nacisk na artykuły ogrodowe, dużo więcej jest też marek własnych.

Ze względu na przejęcie przez Grupę Muszkieterów części lokalizacji po supermarketach Nomi, francuskie sieci zyskają nowy, większy format powierzchniowy – 3,5 tys. m2. Własny supermarket budowlany można też otworzyć w lokalach o wielkości 1,6 tys. m2 oraz 2 tys. m2.

(gum)

 

Grzegorz Morawski