2014-10-03

PRL wiecznie żywy

Pizzeria Stopiątka korzysta z mody na PRL – wystrój lokalu nawiązuje do wnętrza słynnego modelu Syreny 105.

PRL wiecznie żywy fot. Pizzeria Stopiątka

W duchu poprzedniej epoki urządzone są wnętrza pizzerii, w tym samym stylu skomponowane jest także menu.  Wystrój placówek nawiązuje do wnętrza Syreny, ten szacowny samochód na myśl przywołują szczególnie kanapy, które wyglądają jak wymontowane z auta. Z głośników płynie muzyka z lat 80., a w ofercie  jest np. oranżada, pizza farelka, czy fajrant.

Sentyment do minionej epoki przyciąga ludzi. Trend ten widoczny jest w branży gastronomicznej, rozrywkowej, czy wyposażenia wnętrz. Nasz koncept zrodził się z zamiłowania do królowej polskich dróg poprzedniej epoki – Syreny 105. Do niej nawiązuje również nazwa naszej sieci – mówi Marta Kołakowska, kierownik ds. rozwoju sieci Stopiątka.

Klientami Stopiątki są przede wszystkim młodzi ludzie i małżeństwa z małymi dziećmi. W każdej placówce jest kącik zabaw, gdzie dzieci można zostawić pod opieką animatora. Dzięki temu rodzice mogą spokojnie zjeść posiłek, podczas gdy ich pociecha aktywnie spędza czas.

Lokale Stopiątki mają ok. 120 m2. Sieć otwiera swoje pizzerie zarówno w miastach mających mniej niż 20 tys. mieszkańców, jak i w największych aglomeracjach.

Bardzo skrupulatnie analizujemy potencjał każdej lokalizacji. Weryfikujemy natężenie ruchu ulicznego, sprawdzamy także obecność konkurencyjnych pizzerii. Nasze punkty znajdują się na osiedlach mieszkaniowych, w centrach miast, przy głównych arteriach komunikacyjnych, a także w galeriach handlowych. Ostatnio pojawiliśmy się w galerii Brama Mazur w Ełku – wymienia Marta Kołakowska.

Stopiątka w ciągu dziewięciu miesięcy uruchomiła pięć nowych pizzerii. Do końca roku zostaną otwarte prawdopodobnie jeszcze dwie kolejne. To oznacza, że Stopiątka już teraz zrealizowała roczny plan rozwoju. W przyszłym roku sieć zamierza poszerzyć zasięg o kolejne 10 pizzerii. W realizacji planu ma pomóc wsparcie dla początkujących przedsiębiorców. Osoby, które w październiku podpiszą umowę franczyzową będą mogły skorzystać z dofinansowania udzielonego przez sieć na zakup sprzętu kuchennego w kwocie 20 tys. zł. (mk)